علی بختیار نماینده گلپایگان و خوانسار و عضو کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به معرفی ۴ وزیر پیشنهادی دولت، گفت: انتظار می‌رفت قبل از اینکه نامه معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس ارائه شود با نمایندگان ملت مشورت می‌شد. این رسم بود که رییس‌جمهور و دولت در رابطه با وزرای پیشنهادی با مجلس مشورت کنند و اگر این کار را می‌کردند زمینه‌ای ایجاد می‌شد و وزرا از قبل شناخته می‌شدند و مجلس نظرش را می‌داد.

وی ادمه داد: امروز نگران این هستم که تعدادی از وزرای پیشنهادی رای نیاورند و دلیل آن این است که تعامل دو سویه و گفت‌وگویی از قبل با مجلس انجام نشده است. این موضوع باعث می‌شود که جامعه و مردم احساس کنند که مجلس و دولت با هم تقابل دارند در صورتی که این باب تقابل نیست و ما به عنوان نمایندگان مردم مسئول هستیم وزیری را انتخاب کنیم که توانایی و تخصص لازم در حوزه‌ای که می‌خواهد سکانداری آن را برعهده بگیرد، داشته باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی آقای دژ پسند دارای تخصص در حوزه اقتصاد است و توانایی‌هایی در سازمان برنامه و بودجه از خودش نشان داده و زمانی معاون بودجه سازمان برنامه و بودجه بوده بنابراین توانایی اداره وزارت اقتصاد و دارایی را دارد.

بختیار ادامه داد: آقای رحمانی هم در حوزه وزارت، صنعت، معدن و تجارت هم به لحاظ تخصص و هم از این جهت که قائم مقام بوده، آشنایی کامل با مسائل حوزه صنعت و معدن دارد و می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند.

وی یادآور شد: در رابطه با وزیر پیشنهادی راه باید ارزیابی و تحقیقات لازم انجام شود و سپس نتیجه‌گیری خواهیم کرد.

این عضو فراکسیون امید، در ادامه گفت: نباید با پیش داوری در مورد شریعتمداری تصمیم‌گیری کرد و باید منتظر جلساتی باشیم که با ایشان برگزار می‌شود و برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند. بعد از این نشست‌ها می‌توانیم به جمع‌بندی برسیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.