مراسم تشییع پیکر رضا یاراحمدی هنرمند مجسمه ساز صبح روز یکشنبه ۲۹ مهر با حضور هنرمندان و علاقه مندان به این هنرمند در خانه هنرمندان برگزار شد.

لیلی گلستان، هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی)، مجید رجبی‌معمار (مدیر عامل خانه هنرمندان)، عباس مجیدی (رییس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز)، سید جلال‌الدین شهابی، بهروز امیری‌راد، عباس مشهدی‌زاده، سعید شهلاپور، ایرج محمدی، قدرت‌الله معماریان، محمد حسین عماد، ملک دادیار گروسیان و غلامحسین امیرخانی از جمله چهره های شاخص حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم لیلی گلستان با اشاره به ماجرای آشنایی اش با یاراحمدی و نمایشگاه هایی که در گالری او برگزار کرده است، از اینکه باید برای درگذشت یک هنرمند مجسمه ساز پشت تریبون حضور پیدا کرده و سخنرانی کند ابراز ناراحتی کرد.

او ادامه داد: «یاراحمدی هنرمندی شریف و خوش‌فکری بود که از خود و استعدادش مراقبت نکرد. امیدوارم تمامی هنرمندان قدر خود را دانسته و حساسیت هایشان را کنترل کنند. یاراحمدی به دلیل این حساسیت ها حال خوشی نداشت که البته به او حق می‌دهم زیرا که فضای بازی برای هنرمندان مهیا نیست.»

در ادامه شجاع الدین شهابی هنرمند و دوست یاراحمدی، یادی از گذشته و فعالیت‌های این هنرمند کرد و گفت: «۳۰ سال پیش، پس از تعطیلی دانشگاه ها و حذف هنر مجسمه سازی، یاراحمدی بسیار ناراحت و غمگین بود. به او پیشنهاد دادم که برای ادامه فعالیت به کارگاه هنر من بیاید و او نیز قبول کرد، بهترین دوران زندگی اش را هم به نظرم در آنجا گذراند.»

محمدامیر یاراحمدی برادر این هنرمند در بخش دیگر این مراسم، با بیان اینکه سخن گفتن در این شرایط برایش بسیار دشوار است، متنی را برای حضار خواند.

عباس مشهدی زاده، از هنرمندان پیشکسوت هنرهای تجسمی درباره یاراحمدی بیان کرد: «به نظرم زندگی یاراحمدی متفاوت از زندگی ما بوده است، او درستکار، ایستاده، مستقیم رو و قائم قامتی بود. او مجسمه هایش را با الهام از طبیعت می ساخت و این هنر را مفهومی می دید.»

رضا امیر یار احمدی، هنرمند پیشکسوت مجسمه‌سازی که چند سالی از مجامع هنری فاصله گرفته بود، شامگاه چهارشنبه ۲۵ مهر بر اثر ایست قلبی از دنیا رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.