در حالی که شبکه خبری آمریکایی «فاکس نیوز» وابسته به نومحافظه کاران این کشور اخیرا به نقل از منابع اطلاعاتی غربی مدعی شد که یک فروند هواپیمای مسافربری ایران متعلق به شرکت «فارس قشم» با سلاح  قاچاق بر باند فرودگاه بین‌المللی «رفیق حریری» به زمین نشسته، اداره کل هواپیمایی کشوری لبنان شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای خبر فاکس نیوز را جعلی خواند.

 به نوشته «خبرگزاری رسمی لبنان» در بیانیه اداره کل هواپیمایی کشوری لبنان آمده است، شرکت هوایی ایرانی فارس قشم در تاریخ ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر) ۲۰۱۸ برای پرواز باری بین فرودگاه‌های دمشق، بیروت و دوحه ابتدا درخواست مجوز کرد.

 در ادامه توضیح در این بیانیه آمده است: «در پرواز دمشق_ بیروت در تاریخ ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر)، هواپیمای «بوئینگ ۷۴۷ بی» ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی بدون هیچگونه باری بر باند فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری به زمین نشست.»

بر اساس این گزارش، در پرواز بیروت _ دوحه در تاریخ ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) در ساعت ۷:۳۰ غروب به وقت محلی، این هواپیما با ۷۴ تن بار احشام و بعد از موافقت مقام‌های هواپیمایی کشوری قطر، از فرودگاه رفیق حریری عازم دوحه شد.

 به نوشته خبرگزاری لبنان، اداره کل هواپیمایی کشوری لبنان در خاتمه به رسانه‌ها‌ توصیه کرده تا در انتشار هرگونه اطلاعات مربوط به فرودگاه بیروت مراقب باشند.

گفتنی است که روزنامه «الشرق الاوسط» وابسته به آل سعود نیز برای بهره برداری رسانه‌ای، خبر جعلی فاکس نیوز را  پوشش داده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.