«یوآخین کاسترو» (Joaquin Castro) نماینده دموکرات کنگره آمریکا امروز شنبه و پس از اذعان ریاض به وقوع قتل در کنسولگری این کشور در شهر استانبول ترکیه در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی سی‌اِن‌اِن در این باره تصریح کرد: بگذارید به نکته ای در این باره اشاره کنم که بسیار ناراحت کننده است؛ احتمال دارد «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) در قتل «جمال خاشقجی» دست داشته باشد.

نماینده دموکرات کنگره آمریکا در این خصوص تأکید کرد: او احتمالا لیست سیاهی را به «محمد بن‌سلمان» (ولیعهد سعودی) داده است تا مخالفانش را حذف کند. من گزارشی در این باره را دیده ام؛ مطمئن باشید. این موضوع باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: کنگره آمریکا باید در این باره تحقیق کند.

گفتنی است جمال خاشقچی روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌ نویس واشنگتن‌ پست روز دوم ماه اکتبر جاری به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

دادستان کل عربستان ساعاتی پیش بالاخره اذعان کرد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودیها در کنسولگری این رژیم در استانبول کشته شده است.

این نهاد در بیانیه ای ضمن تایید خبر کشته شدن خاشقجی اعلام کرد در روز دوم اکتبر وی با مردی در داخل کنسولگری سعودی ها ملاقات کرده که در حین آن درگیری رخ داده و خاشقجی به قتل رسیده است.

دادستان کل اعلام کرده افراد مظنون برای گفتگو درباره احتمال بازگرداندن خاشقجی به عربستان به استانبول رفته بودند.

در همین حال خبرگزاری دولتی عربستان سعودی «واس» در بیانیه‌ای به نقل از دادستان کل اعلام کرد ۱۸ نفر در ارتباط با همین پرونده دستگیر شده‌اند.

مقامات سعودی پیش از این ادعا کرده‌ بودند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ ساله از کنسولگری خارج شده است، اما رسانه‌ها گزارش‌هایی مبنی بر به‌ قتل رسیدن و تکه تکه شدن جسد او در کنسولگری عربستان منتشر کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.