به گزارش شبکه خبری سی ان ان، جرد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از وی خواسته است به سبب مسئله ایران، در واکنش به ماجرای جمال خاشقجی در موضع گیری‌های خود در برابر عربستان سعودی احتیاط کند.

این شبکه اعلام کرد ماجرای ناپدید شدن و قتل احتمالی جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی منتقد ریاض پیامد‌های جهانی داشته است. برخی معتقدند این ماجرا به بزرگترین چالش در سیاست خارجی دونالد ترامپ تبدیل شده است. برخی منابع به شبکه خبری سی ان ان اعلام کرده اند جرد کوشنر که مناسبات نزدیکی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دارد، با توجه به حمایت سعودی‌ها از اقدامات واشنگتن علیه تهران و برخی مسائل دیگر، به ترامپ توصیه کرده است در واکنش به ماجرای خاشقجی با احتیاط برخورد کند.

قتل روزنامه نگار سعودی جمال خاشقچی

روز پنجشنبه تالسی گابارد، عضو دموکرات کنگره آمریکا و عضو کمیته روابط خارجی در یک توییت به سخنان دونالد ترامپ اشاره کرد که گفته بود به سبب معاملات تسلیحاتی واشنگتن با ریاض، وی باید با احتیاط به ماجرای خاشقجی واکنش نشان دهد. گابارد در این توییت گفت: "استدلال ترامپ این است: اگر آمریکا به سعودی‌ها اسلحه نفروشد، کشور دیگری به آن اسلحه می‌فروشد. این مثل توجیه یک هروئین فروش است که می‌گوید اگر وی به یک معتاد مواد نفروشد، یک نفر دیگر آن را خواهد فروخت. ترامپ کاپیتالیسم را بدون در نظر گرفتن وجدان پذیرفته است. این برای کشور ما و جهان ویرانگر است."

گابارد همچنین در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت: ترامپ طوری رفتار می‌کند که گویی آمریکا یک شرکت تجاری و او هم یک تاجر بی وجدان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.