تارنمای سی ان ان به نقل از دو منبع آگاه نوشت: مشاجره داغ جان کلی رئیس کارکنان و جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیرامون موج جدید مهاجران در مرزهای جنوبی آمریکا به داد و فریاد تبدیل شد.

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری تهدید کرد در صورتی که مکزیک کاروان های مهاجران آمریکای جنوبی را در مرزهای خود متوقف نکند، واشنگتن از ارتش خود استفاده کرده و مرزها را خواهد بست.

موضوع مهاجران با نزدیک شدن کاروان های چند صد هزار نفری مهاجران آمریکای جنوبی به مرزهای ایالات متحده بحرانی شده و ترامپ دمکرات ها را متهم اصلی ضعف قوانین ضدمهاجرتی و کنترل مرزها می داند.

ترامپ که به گفته برخی منابع در ابتدای مشاجره کلی و بولتون حضور داشته و بحث آن ها را شنیده، پس از خروج از کاخ سفید در پاسخ به خبرنگاران هرگونه اطلاع از این بحث را تکذیب کرد.

گفته می شود علت آغاز مشاجره مشاوران ارشد ترامپ متهم شدن «کریستین نیلسون» وزیر امنیت داخلی ترامپ از سوی بولتون به ضعف در دفاع از مرزها بوده است.

نیلسون زمانی که کلی پیش از تصدی سمت ریاست کارکنان کاخ سفید، وزارت امنیت داخلی را بر عهده داشت، معاون وی بوده و این امر باعث شده که کلی در مقام دفاع از نیلسون برآید.

به گفته سی ان ان به نقل از منابع آگاه، شدت داد و فریادهای کلی و بولتون به حدی بوده که دیگر کارکنان کاخ سفید گفته اند یکی از آن ها حتما استعفا می دهد.

اما سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با تکرار اتهام های ترامپ علیه دمکرات ها گفت: ما اگرچه در حل موضوع مهاجرت غیرقانونی احساساتی هستیم، اما از دست همدیگر عصبانی نمی شویم.

بولتون سیاستمدار افراطی و جنگ طلب آمریکایی است که در زمان جرج دابلیو بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا سفیر این کشور در سازمان ملل بود و فروردین ماه سال جاری برای پیش برد سیاست های ضد ایرانی کاخ سفید از سوی ترامپ به سمت مشاور امنیت ملی برگزیده شد.

ترامپ همچنین کشورهای هندوراس، گوآتمالا و ال سالوادور را که مسیر کاروان های مهاجران است تهدید کرد در صورتی که شهروندان آنان به این کاروان ها بپیوندند، همه کمک های آمریکا به آنان قطع می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.