این هفته نمایندگان کارگراندر شورای عالی کار که از ارسال نامه به سرپرست وزارت کار برای برگزاری هرچه سریع‌تر جلسات بازنگری مزد در شورا نتیجه‌ای نگرفته بودند، در نامه‌ای سرگشاده به رییس جمهموری، نسبت به شرایط بحرانی موجود و ناتوانی کارگران در اداره زندگی و معیشت خانوار هشدار دادند.

در این نامه ضمن تاکید بر درخواست نمایندگان کارگری برای بهبود وضع معیشت کارگران و ترمیم حقوق و دستمزد، عدم پاسخگویی نسبت به مطالبات جامعه کارگری و عدم توجه به شعارهای انتخاباتی مورد انتقاد واقع شده است.

در هفته‌ای که گذشت سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در جشنواره شهید رجایی حضور یافت و از مصایب وزارت کار و ماموریتهای آن به عنوان بزرگترین وزارتخانه اجتماعی کشور سخن گفت.

وی توجه به بخش تعاون و مهارت آموزی در شرایط کنونی را بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز دانست و گفت: باید مهارت‌های عملی و تخصصی را در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزایش دهیم.

محسنی بندپی، با اشاره به ضرورت توجه به امور معیشتی طبقات خاص گفت: یکی از اقدامات دولت در سالهای اخیر، تحت پوشش بردن پشت نوبتی‌ها بود و در این راستا، راهبری و حفظ حقوق کارگران را نیز باید انجام دهیم.

سرپرست وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان معرفی وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه به مجلس و این که آیا او جزو  گزینه‌های پیشنهادی رییس جمهور برای این وزارتخانه است یا نه؟ گفت: تا الان که خیر؛ جزو گزینه‌های پیشنهادی نبودم، تا ببینیم در چند روز آینده چه پیش می‌آید. فکر می‌کنم یکشنبه هفته آینده، رییس جمهور وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه رفاه و اقتصاد را به مجلس معرفی کند.

برگزاری همایش تعاون و توسعه پایدار و پتروشیمی رویداد دیگر این هفته بود.

در این همایش سید حمید کلانتری ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، ۱۵ درصد عرضه محصولات پتروشیمی را متعلق به تعاونی‌ها دانست و گفت: این سهم باید افزایش یابد و تعاونی‌های بیشتری در این حوزه فعال شوند تا هم سیاست‌های اصل ۴۴ بهتر به اجرا درآید و هم خصوصی سازی واقعی شکل بگیرد.

وی انجام فعالیت‌های اقتصادی در قالب حرکت‌های جمعی را موجب کاهش قیمت تمام شده، رقابت پذیری بهتر و فروش توأم با بازاریابی و عرضه مناسب دانست و گفت: چرا وقتی قیمت دلار متغیر می شود مواد اولیه واحدهای پایین دست را از طریق تعاونی‌ها تامین نمی‌کنیم که ارزان‌تر در آید؟ برعکس آن را صادر می‌کنیم که ارز بیشتری به دست بیاوریم و تولید داخل را زمین گیر می کنیم.

به گفته معاون وزیر تعاون، ۲۱۰۰ شرکت تعاونی در بخش پتروشیمی شغول فعالیت هستند که این تعداد تعاونی ۱۳ درصد تعاونی‌های صنعتی ایران را در بر می‌گیرند.

66

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.