محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز در تماسی تلفنی با وزیر خارجه پاکستان، اقدامات سریع و جدی دولت این کشور را برای آزادی نیروهای ایرانی از چنگال تروریست ها خواستار شد.

قاسمی در خصوص آخرین اقدامات وزارت امور خارجه درباره گروگانگیری مرزبانان کشورمان در مرز میرجاوه، تصریح کرد: وزارت امور خارجه از همان ساعات ابتدایی اطلاع از وقوع این حادثه تروریستی اقدامات خود را در سطح روابط سیاسی و دیپلماتیک در کنار سایر نهادهای امنیتی و نظامی آغاز کرد.

وی با تاکید بر حساسیت این موضوع برای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، افزود: طبق توافقات و نشست‌های مشترک سیاسی، امنیتی و نظامی دولت ها و مقامات ایران و پاکستان، در گذشته کمیته هایی به منظور افزایش امنیت مرزهای دو کشور تشکیل شد.

قاسمی گفت: روز گذشته سفیر پاکستان در تهران دیداری با مدیر کل آسیای وزارت خارجه داشت که در این گفتگو، لزوم اهتمام جدی دولت پاکستان برای پیگیری این حادثه تروریستی به اطلاع سفیر پاکستان رسید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: سفیر پاکستان در تهران نیز ضمن ابراز تاسف عمیق از وقوع این حادثه قول داد که سریعا مواضع ایران را به اطلاع دولت خود برساند.

وی افزود: سفیر پاکستان قول داد که دولت این کشور با تمام توان و جدیت این موضوع را پیگیری کند.

قاسمی ادامه داد: همچنین روز گذشته سفیر ایران در اسلام آباد در همین راستا ملاقات هایی با مقامات پاکستانی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان نیز بعد از ظهر امروز در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه پاکستان ضمن ابراز تأسف و نگرانی جدی مردم و مقامات ایران درباره حادثه تروریستی روز گذشته در مرز میرجاوه، اقدامات جدی دولت و نظامیان پاکستانی را برای آزادی نیروهای ایرانی از چنگال تروریست ها و بازگشت آنها به آغوش خانواده هایشان خواستار شد.

قاسمی افزود: وزیر خارجه پاکستان نیز قول داد که دولت پاکستان تمام تلاش خود را برای دستگیری و مجازات عوامل این حادثه تروریستی به کار بگیرد.

وی ادامه داد: وزیر خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اینکه این عوامل تروریستی دشمنان دو ملت ایران و پاکستان هستند گفت که این گروه های تروریستی نمی خواهند روابط و همچنین مرزهای دو کشور در صلح و دوستی باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: امیدواریم وعده های دولت پاکستان و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در نهایت منجر به این شود که نیروهای ایرانی به سلامت به خانه بازگردند.

وی تاکید کرد: دولت پاکستان با توجه به مداخلات خارجی در روابط با ایران، باید تلاش بیشتری در جهت تکرار نشدن چنین اتفاقاتی انجام دهد.

قاسمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران این نوع اقدامات را تحمل نخواهد کرد و اجازه نمی دهد که مرزهایش ناامن شود، این گروه های تروریستی باید منتظر سرنوشت شومی باشند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران با تمام توان با این گروه های تروریستی و تکفیری که از کانون های مشخصی در منطقه و فرامنطقه دستور می گیرند، مقابله خواهد کرد همانگونه که طی سال های اخیر در مقابل گروه های تروریستی در منطقه ایستاده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.