صفحه رسمی صدر در توئیتر، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا نوشت: به جای آن که جهان را با فریادهای بیهوده ات به خاطر خاشقچی که تنها مشخصه آن، تابعیت آمریکایی است، پر کنی و به جای درخواست مکرر برای انجام تحقیقات درباره جنایت انجام شده درباره این روزنامه نگار، بهتر است چشمانت را معاینه کنی، شاید جنایت هایی که در یمن، بحرین، سوریه، میانمار، لیبی و آفریقا را که جریان دارد، ببینی و مشاهده کنی که قبرها سراسر این سرزمین ها را فرا گرفته اند، جنگ ها آنها را نابود کرده اند و بیماری ها آن را از بین برده اند.

رهبر جریان صدر در ادامه این نامه افزود: اگر خود را رهبر جهان می دانی، شایسته توست که از کشورهایی را که نام بردم، حمایت کنی، همچنان که زیبنده است که از روزنامه نگاری دفاع کنی که از رنج و درد کشورهای جهان سوم می نویسند.

صدر خطاب به ترامپ و هم ردیفانش افزود: چه نوع پیشرفتی به شما این حق را می دهد که از روزنامه نگارانی که شما، آنها را کشورهای جهان سوم می نامید،چشم پوشی کنید و به دفاع از اتباع خود بپردازید و با دلایل واهی و پوچ این کشورها را اشغال و قوانین لعنتی خود را در آن جا اعمال کنید.

صدر به سوال خود پاسخ داد و افزود: هرگز چنین نیست، ای فرعون طغیانگر، تو برای آن که آمریکا همچنان ثروتمند و آفریقا و دیگر کشورها، فقیر و محروم باشند، برای چپاول میلیاردها دلار پول کشورهای خلیج (فارس) با آنها چانه می زنی و معامله می کنی.

نامه صدر به رئیس جمهوری آمریکا، چند روز پس از آن انجام می شود که وی پس از گفت و گوی تلفنی با « سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان مدعی شد که احتمالاً نیروهای خودسر این روزنامه نگار را کشته اند.

 

ترامپ شنبه شب گذشته و در دیدار با «اندرو برانسون» کشیش زندانی آمریکایی که به اتهام جاسوسی در شهر ازمیر ترکیه بازداشت بود، به درخواست برخی قانون‌گذاران آمریکایی برای تحریم فروش سلاح به عربستان واکنش نشان داد و با رد این خواسته، گفت: چنین کاری در حکم خود تنبیهی آمریکاست.

 

خاشقچی ۲ اکتبر (۱۰ مهر ماه ۹۷) برای قانونی کردن روند ازدواج خود وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و ازآن‌پس خبری از وی در دست نیست.

 

مقام های ترکیه گفته اند که وی در داخل ساختمان از سوی نیروی های امنیتی سعودی که به استانبول آمده بودند به قتل رسیده است.

 

روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.

 

درحالی که تمامی شواهد و قرائن نشان می دهد، عربستان در ناپدید شدن و قتل احتمالی خاشقچی نقش دارد، این کشور منکر هرگونه دست داشتن در قتل احتمالی این روزنامه نگار منتقد شده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.