حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بنده به همراه هیاتی از کمیسیون امنیت ملی برای بررسی اتفاق رخ داده در میرجاوه و مسائل کلی این شهر و همچنین رسیدگی به وضعیت مرزهای شرقی به استان سیستان و بلوچستان سفر خواهیم کرد. در این سفر علاوه بر شرکت در جلسه شورای تامین و حضور در مرز، پیگیری‌های لازم نیز صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه پاکستان در اجرای تفاهمنامه با ایران تعلل می‌کند، گفت: پاکستان به راحتی می‌توانست جلوی این اقدام تروریستی را بگیرد. تعداد نیروهایی که پاکستان در مرز ایران گذاشته، کم است چون خیالش از تامین امنیت در مرز توسط ایرانی‌ها راحت است. حال اینکه به نسبت تعداد نیروهای بسیاری در مرز افغانستان مستقر کرده است.

فلاحت‌پیشه افزود: قرار این بود که پاکستان با ایران همکاری‌های اطلاعاتی و عملیاتی انجام دهد که اشکالات جدی در این حوزه وجود دارد.

وی موضوع دیگر را سهل‌انگاری در حوزه مرزداری عنوان و اظهار کرد: در این اقدام تروریستی و اقدامات مشابه صورت گرفته، سهل‌انگاری تاکتیکی مشهود است. ایران دشمنان فراوانی دارد. ما نباید بگذاریم خون جوانان‌مان پایمال شود. سهل‌انگاری مشهود بوده و تکرار شده است. باید اقدام اساسی صورت گیرد و سازوکاری شکل گیرد که شاهد این اتفاقات نباشیم.

به گزارش ایسنا، تعدادی از نیروهای هنگ مرزی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی ۱۰۳ در میرجاوه از سوی یک گروهک تکفیری و تروریستی ربوده شده و به داخل خاک پاکستان انتقال پیدا کرده‌اند. گروهک تروریستی جیش العدل در کانال تلگرامی منتسب به خود مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.