به گزارش سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی، شرکت آتا بعد از انتقادات مطرح شده در مورد استفاده از هواپیمای اختصاص یافته به تیم ملی در جام جهانی در امور مسافربری با صدور بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

این بیانیه به شرح زیر است:

شرکت هواپیمایی آتا طی سال‌های اخیر، با نگاه ملی به عنوان حامی تیم ملی فوتبال ایران وظیفه خود را ایفا کرده است. همان تیم ملی فوتبال ایران که طی چند دهه به دلیل نبود پروازهای چارتر و تعویض پروازهای پی در پی و طولانی دغدغه مالی و فکری داشت. این نگاه ملی، طی ماه های منتهی به جام جهانی، با تمام دغدغه‌های موجود برای تیم، به یک آبروداری ملی ختم شد. به این معنا که هواپیمایی آتا، برای جلوه بصری بهتر، هواپیمایی که برای پروازهای تیم ملی فوتبال اختصاص داده بود را منقش به طرح ویژه بدنه نمود. این حرکت، باعث شد حضور ایران در مسکو بازتاب جهانی یافته و به یک اقدام ملی قابل تقدیر تبدیل شد.

 اما این روزها این خدمت که فارغ از رنگ‌ها و با نگاه ملی انجام شد، توسط رسانه‌هایی با امیال رنگی به علامت سئوال تبدیل شده و انگاری که این شرکت هواپیمایی یک فروند هواپیما را تقدیم فدراسیون فوتبال نموده است. معنای بدیهی این اقدام مصداق« آمدیم ثواب کنیم، کباب شدیم» شد.

یعنی در فضایی که نیاز داشتیم، آتا خوب بود، وقتی نیاز برطرف شد آتا به دلیل اینکه یک مجموعه تجاری بوده و باید از پروازهای خود کسب درآمد کند، بد شد. رفتارهایی اینچنین به مرور باعث می‌شود که مجموعه‌ها عطای کار را به لقایش ببخشند. سکوت فدراسیون فوتبال هم در این ارتباط باعث تعجب است، نهاد رسمی که سکوتش در جهت منافع رسانه‌هایی با علایق رنگی است. به معنای بهتر به جای تشکر از‌ این اقدام ملی این‌روزها به زعم عده‌ای آتا بدهکار شده است.

آنهایی که به تخریب یک شرکت هواپیمایی می‌پردازند فقط کافی است به این نکات توجه فرمایند،  بیست روز خواب یک هواپیما برای رنگ آمیزی و  گذشتن از درآمد بیست روزه یک هواپیما، پرداخت هزینه‌های سرسام آور پرواز خارجی بدون اینکه مجموعه آتا انتظار تبلیغ توسط فدراسیون را داشته باشد. مجموعه آتا حتی در برنامه‌های تبلیغاتی پیش بینی شده نیز حضور نیافته و این اقدام را بر مبنای نگاه وظیفه ملی تلقی نمود.

 برخی این نگاه ملی را با نگاه رنگی خود رنگ آمیزی نموده و خدمت یک مجموعه را به کشور، به شکل دیگری تعبیر کرده و آن را زیرسئوال می‌برند و حتی پا را فراتر گذاشته و در موضوعات باشگاهی نیز خدمت فوق به تیم ملی را  بر علیه این مجموعه اقتصادی فرهنگی ورزشی(هولدینگی که آتا ذیل آن قرار دارد) استفاده می‌کنند.

این فرار رو به جلو باعث گردیده که این مجموعه اقتصادی فرهنگی ورزشی حتی بعضاً در موضوعات به حق خود در حوزه فوتبال یا چشم پوشی نموده و یا نتواند از حق خود دفاع نماید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.