به گزارش ایسنا، هیتر نائورت سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی حمایت از حق مردم ایران برای ابراز خواسته‌های‌شان شد.

وی که به نظر می‌آید در تلاش است چند تجمع کوچک در ایران را گسترده و فراگیر جلوه دهد، در پیام خود نوشت: ما گزارشات مربوط به اعتصاب‌های سراسری در ایران را دنبال و از حق مردم این کشور برای ابراز مسالمت‌آمیز مطالبات به حقشان حمایت می‌کنیم.

نائورت افزود: این اعتصاب‌ها پیامی برای ایران در بر دارد: هدر دادن ثروت ایران در خارج را متوقف و رسیدگی به نیازهای مردم خود را آغاز کنید.

مقامات آمریکا همواره در طول چند دهه گذشته مدعی حمایت از مردم ایران شده‌اند و این ادعای مضحک را مطرح می‌کنند که برای مردم ایران به دولت این کشور فشار می‌آورند. آنها که بیشتر دایه‌هایی مهربان‌تر از مادر به نظر می‌رسند در این سال‌ها نه تنها حمایتی نکرده‌اند، بلکه با اقدامات مداخله‌جویانه و خصمانه خود تلاش کرده‌اند که در ایران تفرقه، ناآرامی و نارضایتی ایجاد کنند تا درنهایت بتوانند به هدف پوچ خود برای تغییر نظام در ایران دست یابند، چیزی که دولت کنونی این کشور ادعا می‌کند به دنبال آن نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.