خبرگزاری فرانسه گزارش داد، این اعلامیه تهدید به متوقف کردن مذاکرات میان واشنگتن با کره شمالی کرده، در حالی که از مدتی پیش این انتظار به وجود آمده که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است به زودی نشست دومی با کیم جونگ اونریال رهبر کره شمالی داشته باشد.

آن‌ها در اولین نشستشان در ماه ژوئن در سنگاپور یک توافق مبهم در زمینه خلع سلاح هسته‌ای امضا کردند، اما از آن زمان تاکنون پیشرفت بر سر این فرآیند ناچیز بوده و دو طرف بر سر معنای متن این توافق اختلاف نظر دارند.

پیونگ یانگ تاکنون هیچگونه وعده علنی مستقیمی برای تسلیم کردن سلاح‌های هسته‌ای موجود خود نداده، اما بارها خواهان برداشته شدن تحریم‌های اعمال شده علیه خود از بابت برنامه‌های تسلیحاتی‌اش شده است.

واشنگتن نیز از جانب خود مصر بوده که این تحریم‌ها تا زمان خلع سلاح هسته‌ای کامل کره شمالی حفظ شوند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) در مطلبی نوشت: واشنگتن در حال انجام یک بازی دوگانه و در آستانه از بین بردن فرصت دیپلماتیک کم سابقه میان دو طرف است.

این مطلب خاطرنشان کرد: سیاست خصمانه و جبران دو طرفه نمی‌توانند با همدیگر به پیش بروند و مذاکرات به سبب مانعی به نام تحریم حتی یک سانیمتر هم جلو نخواهد رفت.

این رسانه نوشت: آمریکا پاسخ حسن نیت را با شرارت می‌دهد.

این مقاله نسبتا طولانی متشکل از حدود ۱۷۰۰ کلمه طبق نوشته خبرگزاری کره شمالی توسط کیم چول میونگ انتشار علنی پیدا کرده است. هیچ توضیح بیشتری درباره منشأء این مقاله و یا وابستگی‌های نویسنده این مقاله ارائه نشده و این نشان می‌دهد که کیم چول میونگ احتمالا یک نام مستعار است.

 اما این حقیقت که این مقاله توسط خبرگزاری رسمی انتشار یافته،‌ نشان می‌دهد که مقاله تایید مقامات را داشته است.

چند روز پیش از این مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به پیونگ یانگ سفر کرده و گفت: مذاکراتی ثمربخش با رهبر کره شمالی درباره خلع سلاح هسته‌ای داشته است.

این رسانه کره شمالی در مطلب اخیرش به شکلی تلویحی از رئیس جمهور آمریکا که به اهمیت دادن به روابط شخصی مشهور است، انتقاد کرده است.

این مطلب بدون ذکر مستقیم نام ترامپ به اظهار نظرهای چند روز پیش او در خصوص اینکه سئول بدون تایید آمریکا تحریم‌هایش علیه کره شمالی را برنمی‌دارد، اشاره کرد.

در این مطلب نوشته شد: حتی کاخ سفید نیز یک چنین صحبت‌های تهدیدآمیزی را مطرح کرد که نه فقط باعث خشم کره جنوبی،‌ بلکه باعث خشم همه کره‌ای‌های دیگر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.