منصور کتانباف در حاشیه برگزاری پنجاه و دومین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران، در خصوص شایعه شرط گذاشتن شورا برای ماندن شهردار، اظهار کرد: در صورت صحت چنین موضوعی آن را مطرح می کنیم.

وی افزود: این مجموعه، مدیریت فردی نیست و یک مدیریت جمعی شهری است. مسئولیت در موضعی به عهده شورای شهر و در موضع دیگر به عهده شهرداری و کارکنان این سازمان است.بدون تعامل و هماهنگی و تنظیم روابط نمی‌توان کاری کرد.

کتانباف با اشاره به قانع شدن برخی از اعضای شورا در خصوص پاسخ به سوالات عضو شورا، گفت: شهرداری ۱۲۳ وظیفه دارد و برای هر وظیفه می توان یک هزار سوال مطرح کرد بنابراین نمایندگان مردم در شورای شهر اهواز حق سوال کردن دارند و وظیفه شهرداری پاسخ به این سوالات است که اعضای شورا نظر خود را درخصوص پاسخ ها اعلام خواهند کرد.

عضو شورای شهر اهواز نیز گفت: وجود بافت ناسالم مدیران موجب بروز مشکلات زیادی برای مردم می‌شود بنابراین باید با دقت و اهتمام سعی کنیم معیارهای لازم مد نظر رهبری در شورای شهر اهواز اجرایی شوند.

محمدجعفر فلسفی در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: مقام معظم رهبری در خصوص فساد معتقد هستند به محض پدیدار شدن رشوه خواری باید با این معضل مقابله شود. البته این مبحث در حال حاضر در شهرداری اهواز موضوعیت ندارد و شرایط اقتصادی اجازه نمی دهد که چنین مشکلی پیش بیاید.

فلسفی تصریح کرد: کار مبارزه با فساد قطعا نیازمند برنامه های کوتاه، میان مدت و بلند مدت است و نباید انتظار داشته باشیم این کار در مدت کوتاه انجام شود.

وی، بخش عمده ای از مشکلات شورا و شهرداری را مربوط به دوره گذشته دانست و گفت:در ارتباطات بین اعضای شورای شهر اخلافاتی وجود دارد که به نفع شهرداری و مردم نیست. اگر قرار باشد به مسائل جناحی و گروهی ورود شویم کار به جایی نخواهد رسید.

فلسفی بیان کرد: شهر اهواز از بی نظمی و بی قانونی رنج می برد و مردم از وضعیت بازارهای بی قاعده و سد معابر و آسفالت ها گله مند هستند.

وی عنوان کرد: اگر شرکت آب و فاضلاب یا مخابرات برای تعمیرات تخصصی خود مکانی را حفر می کنند باید آن محل را هم ترمیم کنند. با توجه به وضعیت سخت اقتصادی ما نمی توانیم حفاری های سازمان های دیگر را جبران کنیم. متاسفانه تاکنون هیچ نظارتی بر این سازمان ها نشده است و باید دستگاه های نظارتی در خصوص این مشکل اقدام کنند.

فلسفی با اشاره به افزایش قیمت قیر، گفت: قیمت قیر افزایش یافته و ‌فشارهای شورا جهت ساماندهی در این خصوص بی حاصل بوده است. البته این موضوع جزو وظایف شورای شهر نیست و باید دولت و وزارت کشور به این مهم توجه کرده و نرخی را تعیین کنند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به طرح سوال یکی از اعضای شورا از شهردار اهواز گفت: هرکاری باید در چارچوب قوانین باشد و طرح سوال حق قانونی شورای شهر است اما باید روال طرح سوال رعایت شود. باید ابتدا مطالب به صورت تذکر از سوی رئیس شورا به شهردار ابلاغ شود و پس از ابلاغ تذکر اگر عملکرد شهردار قانع کننده نبود، طرح سوال مطرح می شود و در صورت قانع کننده نبودن پاسخ به سوال‌ها، مرحله استیضاح اجرا می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.