علیرضا رحیمی در پاسخ به این اظهارنظر که برخی معتقدند تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی فراقانونی است و نیاز به تصویب در مجلس دارد، گفت: آنچه که در جلسه مورد شورای هماهنگی اقتصادی برای ما مهم هست این است که این شورا علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود که رهبری آن را تعیین کرده‌اند، در عین حال اصل تفکیک قوا را هم مخدوش نکند.

این عضو هیات رئیسه مجلس درباره نقش علی لاریجانی در جلسات شورای هماهنگی اقتصادی، اظهار کرد: اصل تفکیک قوا ایجاب می‌کند که قانون گذاری در مجلس انجام شود که خوشبختانه آقای لاریجانی هم به عنوان رئیس مجلس که در آن جلسات شرکت می‌کند، طبق گزارشاتی که دادند به صورت کامل مراقبت دارند که مرزهای تفکیک قوا به هم نریزد و اگر قانونی نیاز به اصلاح، لغو یا نیاز به یک قانون وجود دارد حتما از مجرای مجلس عبور کند.

این نماینده اصلاح‌طلب در بیان ارزیابی خود از عملکرد شورای هماهنگی اقتصادی تاکید کرد: شاید الان برای قضاوت درمورد عملکرد شورای هماهنگی اقتصادی زود باشد اما مسئولیت قیمت‌گذاری کالاها در ستاد تنظیم بازار انجام می‌شود که هم از باب توزیع و هم از باب قیمت کالا، این مسئولیت را برعهده دارد. این ستاد یک مقدار در سطح بالاتری برنامه‌ریزی می‌کند یعنی قیمت‌گذاری و انبارداری موضوعات مستقیم این ستاد نیست اما در برنامه‌ریزی‌های کلان ملی متولی است.

 

نماینده مردم تهران درباره فشارهای روانی و سیاسی احتمالی که ممکن است در بحث بررسیFATF، همانند نمایندگان مجلس به اعضای شورای نگهبان هم اعمال شود، گفت: به هر حال شورای نگهان بر اساس دو ضابطه قانون اساسی و شرع بررسی می‌کند و نباید تحت فشار سیاسی و روانی قرار بگیرد برای نتیجه هم باید در روزهای آینده منتظر باشیم.

رحیمی در پاسخ به این اظهارنظر که برخی معتقدند به این دلیل که در سال آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم، نمایندگان شهامت خود را در اظهارنظرها از دست داده‌اند، گفت: برای ما که هیچ تغییری اتفاق نیافتاده اگر شهامتی داشتیم همچنان برقرار است و جو مجلس هم فعلا عادی است و تغییری اتفاق نیافتاده است و این برداشت‌های بیرونی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.