بر اساس اخبار منتشر شده، شب 22مهرماه، ماموران شهرداری یک دستفروش قزوینی در منطقه یک این شهر را به ‌شدت به باد کتک گرفته و وی را راهی بیمارستان کردند. به گزارش ایلنا و بنا به گفته شاهدان عینی فرد مضروب در خیابان سپه قزوین در حال فروش میوه بوده که ماموران سد معبر بدون هیچ گونه تذکری وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بر پایه این گزارش حال وی رضایت‌بخش اعلام شده است.

اما این تنها درگیری ماموران شهرداری با شهروندان قزوینی نبود. در کمتر از 72 ساعت قبل از بروز این حادثه، در گوشه‌ای دیگر از قزوین، خبرنگار سیمای الوند صدا و سیمای استانی به خاطر فیلمبرداری از برخورد خشن ماموران شهرداری با مردم در یک ماموریت با آنها درگیر شد و در نهایت کار وی نیز به بیمارستان کشید! ماجرا از این قرار بود که جمعه شب یک خبرنگار قزوینی، در حال عبور از یکی از خیابان‌های قزوین با صحنه‌ای خبرساز مواجه شد.

ماموران شهرداری در منطقه یک قزوین در حال تخریب یک چهاردیواری در حومه قزوین بودند که با مقاومت مالک مواجه شدند، این خبرنگار تصمیم گرفت از این صحنه‌ها فیلمبرداری کند که با واکنش تند ماموران شهرداری مواجه شد و ماموران او را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

خبرنگاری که کنجکاوی‌اش، ماموران شهرداری را آزرده کرده، دچار آسیب‌هایی از ناحیه گردن و زانو شده و گوشی وی توسط عوامل شهرداری ضبط شده است، وی هم‌ اکنون در بیمارستان شهید رجایی قزوین بستری است. پس از انتشار این خبر، شهرداری قزوین به آن واکنش نشان داد و روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین اطلاعیه‌ای را صادر کرد مبنی بر اینکه شهردار قزوین طی دستوری به مدیر منطقه یک شهرداری، سرپرست حراست، مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایت و مدیر اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین، بررسی این موضوع و ارایه گزارش آن در اسرع وقت امروز را خواستار شد. با این حال، این اطلاعیه پایان قصه خبرنگار مضروب شده نبود. با انتشار بیشتر این خبر در شبکه‌های مجازی، شهرداری قزوین دیروز مجبور شد اطلاعیه دیگری را صادر کند و در آن تلاش کند تا کمی از بار فشار افکار عمومی در این زمینه کم کند. در این اطلاعیه که دیروز منتشر شده آمده است:

ساعت 19:30 جمعه ٢٠ مهر ماه ١٣٩٧ماموران اجراییات منطقه یک شهرداری قزوین با در دست داشتن حکم قضایی برای جلوگیری از تخلف تغییر کاربری اراضی توسط شخصی که با وجود اخطارهای متعدد قصد دیوارکشی و تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی چند هزار مترمربعی در حوالی روستای مشعلدار واقع در جاده بویین زهرا را داشت، مراجعه کردند. 
در این هنگام مالکان زمین مذکور برای جلوگیری از جمع‌آوری مصالح توسط ماموران شهرداری، تعدادی از منتسبان خود را به منظور هواداری به محل فراخوانده و با توهین و فحاشی به ماموران شهرداری و نیروی انتظامی، با در دست داشتن بطری حاوی بنزین و سلاح سرد ماموران را تهدید کرده و با ایجاد جنجال و هیاهو اقدام به حمله به سوی ماموران اجراییات و عوامل نیروی انتظامی کردند. شدت حملات این افراد به گونه‌ای بود که ماموران نیروی انتظامی، تقاضای کمک از یگان‌های ویژه را کردند؛ در جریان این درگیری تعدادی از افراد حاضر در محل حادثه متواری و چهار نفر نیز جهت مذاکره توسط عوامل نیروی انتظامی به کلانتری منتقل شدند. نکته قابل تامل این گزارش استدلال شهرداری قزوین در توجیه ضرب و شتم فرد یاد شده است. 
در این اطلاعیه در مورد دلیل ضرب و شتم خبرنگار مزبور آمده است: بنا بر گزارش‌های رسیده از مراجع ذی‌صلاح یکی از افراد منتقل شده به کلانتری آقای «یحیی درزجینی» است که حین درگیری به هیچ‌ وجه خود را خبرنگار معرفی نکرده و پس از حضور در کلانتری بدون ارایه کارت شناسایی خود را خبرنگار معرفی می‌کند. این اطلاعیه در ادامه توجیه با توجه به تاریکی هوا و درگیری بین هواداران مالک، عوامل اجراییات و نیروهای انتظامی، اینکه فرد مذکور توسط چه کسی مضروب شده است، مشخص نبوده و علت حضور وی در محل ماموریت عوامل شهرداری توسط مراجع ذی‌صلاح در حال بررسی است.

بدین‌ترتیب شهرداری قزوین 2 حادثه تلخ را در کمتر از 72 ساعت رقم زده که از آن می‌توان به عنوان رکوردی در این عرصه یاد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.