رویترز گزارش داد، نشریه نیویورک تایمز اسنادی یافته است که نشان می‌دهند جرد کوشنر - داماد ترامپ و مشاور عالی کاخ سفید-  بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ فرار مالیاتی گسترده‌ای داشته است. این نشریه گفته اسناد مالیاتی کوشنر نشان می دهد وی با سو استفاده از قانون معافیت مالیاتی از طریق سرمایه‌گذاری در املاک، مالیات کمی پرداخته است.

پتر میریجانیان- سخنگوی وکیل کوشنر به خبرنگاران گفته است که وی به فرضیات این روزنامه پاسخ نخواهد داد. وی گفت این اسناد ناقض توافقات اعتماد تجاری است. وی افزود: کوشنر همواره با استفاده از مشورت حسابداران و مقامات ذی صلاح نسبت به پر کردن اظهارنامه و پرداخت مالیات خود بر طبق قوانین اقدام کرده است.

اسناد مورد بررسی نیویورک تایمز بیانگر میزان مالیات پرداختی توسط کوشنر نیست اما شامل برآوردهای مالیات پرداختی و مالیات واقعی است. در سال ۲۰۱۳ کوشنر درآمد مشمول مالیات خود را ۱.۱ میلیون دلار اعلام کرده است. قانون معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاری در املاک در سال ۲۰۱۷ و توسط شخص دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا ابلاغ شده است.

این نخستین اتهام کوشنر نیست و در ماه دسامبر، گروهی از قانون‌گذاران دموکرات با ارسال نامه‌ای به کوشنر خواهان توضیح وی در خصوص مذاکرات با مقامات خارجی و منابع مالی خرید املاک در منطقه منهتن نیویورک شده بودند.

آسوشیتد پرس در ماه ژوئن گزارش داده بود تا پایان ماه ژوئن، کوشنر املاکی به ارزش ۱۸۱ میلیون دلار داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.