رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی گفت: کره جنوبی بدون موافقت آمریکا تحریم ها علیه کره شمالی را برنخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، اظهارات ترامپ پس از آن بیان شده است که وزیر خارجه کره جنوبی از تصمیم سئول برای بررسی کاهش برخی تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی خبر داده بود.

مخالفت ترامپ با کاهش تحریم های کره جنوبی علیه کره شمالی نشانگر آن است که واشنگتن و سئول هنوز بر سر راهبرد اتخاذ شده در قبال پیونگ یانگ اختلاف نظر دارند.

ترامپ از متحدان آمریکا خواست تا همچنان تحریم ها علیه کره شمالی را حفظ کنند تا پیونگ یانگ مجبور به تن دادن به خلع سلاح اتمی شود. این بخشی از کمپین حداکثر فشار دولت ترامپ علیه کره شمالی به شمار می رود.

ترامپ در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تصمیم کره جنوبی برای برداشتن بخشی از تحریم های کره شمالی، گفت: آنها بدون موافقت ما کاری انجام نخواهند داد.

این در شرایطی است که کانگ کیونگ ووها وزیر خارجه کره جنوبی اخیرا پیشنهاد داده است تا سئول لغو بخشی از تحریم های یکجانبه علیه کره شمالی را مورد بررسی قرار دهد تا پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته ای تشویق شود.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۰ میلادی و پس از حمله کره شمالی به یک فروند ناو جنگی که منجر به کشته شدن ۴۶ ملوان شد، تحریم های یکجانبه ای را علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.

چین روسیه و کره شمالی بر این باورند که شورای امنیت سازمان ملل باید کاهش تحریم ها علیه پیونگ یانگ را مورد بررسی قرار دهد.

وزیر خارجه کره جنوبی در اقدامی کم سابقه به وجود اختلاف نظر بین سئول و واشنگتن اشاره کرده است. وی روز چهارشنبه درباره دیدار اخیر خود با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: وزیر خارجه آمریکا نارضایتی خود را نسبت به پیمان نظامی منعقد شده بین دو کره طی ماه گذشته ابراز داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.