روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه ناگهان رئیس اداره کارکنان فدرال خود را پس از فقط هفت ماه برکنار کرد و این اداره را که بر دو میلیون و یکصد هزار کارمند دولتی نظارت دارد، بدون سرپرست گذاشت، آن هم زمانی که کاخ سفید پیشنهاد داده است مسئولیت‌های این اداره به طور چشمگیری کاهش یابد.

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد مارگارت ویچرت، مقام ارشد دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید، جایگزین جف تین هان پون، رئیس اداره مدیریت کارکنان فدرال می‌شود. کاخ سفید به درخواست‌ها برای اظهار نظر در خصوص برکناری پون که سنا در ماه مارس صلاحیتش را برای این سمت تایید کرده بود، هیچ پاسخی نداد اما افراد نزدیک به پون گفتند او بر سر ایجاد تغییرات در این اداره که از نقش و اختیارات وی کاسته بود، با دولت اختلاف داشت.

بر اساس بخشی از سازماندهی مجدد ادارات دولتی پیشنهادی از سوی ترامپ در ماه ژوئن، بخش زیادی از عملکرد اداره مدیریت کارکنان فدرال به نهاد‌های دیگر واگذار و نقش سیاسی آن به کاخ سفید سپرده خواهد شد.

 در حالی که پون به صورت علنی از این برنامه حمایت کرد، اما به صورت خصوصی به قانونگذاران در کنگره گفته بود این تغییرات باید مورد تایید کنگره قرار بگیرد، که همین مسئله موجب شد وی دیگر مورد تایید کاخ سفید نباشد.

مارگارت ویچرت در عین حال که سرپرست اداره مدیریت کارکنان فدرال خواهد شد به نقش خود به عنوان معاون دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید نیز ادامه خواهد داد، اقدامی که در راستای تلاش‌های کاخ سفید برای محول کردن تصمیم گیری‌ها درباره سیاست‌های کارکنان فدرال به کاخ سفید است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.