در این نظر سنجی «ای اف سی»؛ دایی با ۷۶۷ هزار و ۴۳۸ رای بترین مهاجم ادوار جام ملت های آسیا شد.

هیچ بازیکنی در تاریخ فوتبال نتوانسته به اندازه دایی در بازی های ملی گل بزند و او اکنون با ۱۰۹ گلی که برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده در صدر بهترین گلزنان جهان است.

هشت گل وی در رقابت های جام ملت های آسیا و در سال ۱۹۹۶ به ثمر نشسته است. دایی در سال ۲۰۰۰ لبنان سه گل و سال ۲۰۰۴ در چین ۲ گل دیگر به این تعداد اضافه کرد و با ۱۴ گل بهترین گلزن تاریخ جام ملت های آسیا شد.

«یاسر القحطانی» با بیش از ۴۲۵ رای از عربستان و «یونس محمود» از عراق در زمره این ۹ بازیکن مطرح بودند.

«لی دونگ کوک» بهترین گلزن جام ملت های ۲۰۰۰ با ۶ گل در جام ملت های ۲۰۰۰ آقای گل رقابت ها شد و اکنون با ۱۰ گل بعد از علی دایی در رتبه دوم بهترین گلزنان جام ملت های آسیا قرار دارد. با این وجود می توان گفت حضور گلزنی مثل علی دایی باعث شده تا بازیکنی مثل لی با این میزان گل در جام ملت ها چندان به چشم نیاید.

«علی مبخوت» از امارات متحده عربی بهترین گلزن جام ملت های ۲۰۱۵ با ۵ گل است و «جاسم الهویدی» از کویت چهارمین گلزن برتر تاریخ جام ملت هاست که ۶۳ گل ملی به ثمر رساند. 

«تیم کیهیل» که یکی از ۹ بازیکن مطرح قاره کهن به شمار می رود در زمره بهترین گلزن استرالیا در جام ملت هاست. او اولین گلش در جام ملت های آسیا را در جام ملت های ۲۰۰۷ برابر عمان به ثمر رساند و پس از ناامیدی در فینال سال ۲۰۱۱ و شکست برابر ژاپن توانست در سال ۲۰۱۵ استرالیا را به مقام قهرمانی در این رقابت ها برساند. هیچ بازیکنی از استرالیا بیشتر از کیهیل در آسیا گل نزده است.

«الکساندر گنریخ» بهترین گلزن ازبکستان در جام ملت ها با ۶ گلی که در سه دوره برای تیم ملی کشورش زده، بی تردید برجسته ترین بازیکن ازبکی در جام ملت های آسیاست. بازی ها و گل های او در سال ۲۰۱۱ باعث شد تا ازبکستان بهترین نتایج تاریخش را در این رقابت ها به دست بیاورد.

«نائوهیرو تاکاهارا» سومین گلزن برتر تاریخ جام ملت های آسیا با ۹ گل از کشور ژاپن است. او در سال ۲۰۰۴ با گل هایش نقش مهمی در قهرمانی ژاپن داشت و همچنین در سال ۲۰۰۷ با ۴ گل یکی از بهترین گلزنان جام بود.

اما علی دایی آقای گل فوتبال جهان در این نظرسنجی با افرادی نظیر یاسر القحطانی، جاسم الهویدی، یونس محمودتیم کیهیل و گنریخ رقابت داشت که توانست تمام مهاجمان تاریخ فوتبال آسیا را پشت سر بگذارد و به تنهایی در صدر این فهرست قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.