پایگاه اینترنتی روزنامه رای‌الیوم در سرمقاله خود با اشاره به خنده حضار در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به رئیس جمهور آمریکا نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در بسیاری موارد حقیقت‌ها را انکار می‌کند و نمی‌خواهد اعتراف کند که سیاست‌های دولت وی دامن خودش را نیز گرفته است و نمی‌خواهد بفهمد که ملت آمریکا قبل از دشمنان آن، از وی کراهت دارند و از سیاستهایش ناخرسندند.

در این مقاله آمده است: جدیدترین موارد انکار وی، زمانی روی داد که ترامپ روز سه‌شنبه در حال سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بود؛ به طوری که در زمانی که او داشت سخنرانی می‌کرد همه سالن مجمع عمومی که پر از هیئت‌های بلندپایه کشور‌های مختلف جهان بود از خنده منفجر شد؛ خنده‌هایی که وی و اظهاراتش را درباره دستاورد‌هایی که محقق کرده است به تمسخر گرفت.

دونالد ترامپ توقع نداشت با چنین صحنه‌ای روبرو شود به طوری که او و دولتش این چنین به تمسخر گرفته شوند. این تمسخر زمانی روی داد که وی به ویژه درباره تلاشی که برای ایجاد رفاه اقتصادی و کاهش نسبت بیکاری به نصف و تلاش و اصرارش بر انسان دوستی و رفاه جهانی و ثبات کرده است، سخن می‌گفت. رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این خند‌ها برای تمسخر نبوده است و حاضران مجمع عمومی سازمان ملل به وی نمی‌خندیدند بلکه به همراه او می‌خندیدند و گفت: جمعیت با من خوش بودند!

رای‌الیوم در ادامه نوشت: اگر این اظهارات از زبان یک کمدین جاری شده بود که نان خود را با خنداندن مردم و نقش بستن لبخند بر لبان مردم به دست می‌آورد، مسئله‌ای عادی و طبیعی بود و نیازی به بحث در این باره نبود، اما این اظهارات از زبان رئیس جمهور آمریکا، بزرگترین کشور زمان کنونی ما، جاری می‌شود! بنابراین اینگونه اظهارات سئوالات زیادی را درباره شخصیت دونالد ترامپ و سلامت عقلی او ایجاد می‌کند. بلکه این خنده‌ها - که با صدای بلند همراه بود، و به گوش دونالد ترامپ هم رسید در حالی که او در حال سخنرانی پشت تریبون مجمع عمومی سازمان ملل ایستاده بود، اوج تمسخر بود و به شدت او را تحقیر کرد. این خنده‌ها بدان معنی است که رئیس جمهور آمریکا در دو سال اول ریاست جمهوری خود رفاه را در جهان ایجاد نکرده و برای انسانیت اهمیتی قائل نبوده است و جهان را به سمت لبه پرتگاه کشانده است؛ زیرا جنگ‌های اقتصادی علیه نصف مردم جهان به راه انداخته است. او همواره از جنگ‌های نظامی و ایجاد جنگ‌هایی در منطقه خاورمیانه و جنوب شرق آسیا (چین)، سخن گفته و بر شدت جنگ‌های کنونی در افغانستان با افزودن شمار نیرو‌های آمریکایی و با اجاره کردن شرکت‌های جذب مزدور همچون بلاک واتر افزوده است.

نویسنده این مطلب افزود: دونالد ترامپ لاف می‌زند و گنده‌گویی می‌کند بلکه او سردسته لاف زنهاست؛ زیرا او بر این باور است که رئیس جمهوری محبوب در کشورش و در خارج از آن به شمار می‌رود و فکر می‌کند که با هوش و ذکاوت خود دستاورد‌هایی اقتصادی در آمریکا کسب کرده است؛ این در حالی است که همه این دستاورد‌های اقتصادی با سیاست‌های باج‌گیری‌های اقتصادی و سیاسی همراه بوده است. این باج‌گیری‌ها به ویژه از کشور‌های خلیج (فارس) بوده است، زیرا اموال گرفته شده از این کشور‌ها که بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار می‌رسد باعث شد برای چهار میلیون بیکار آمریکایی فرصت شغلی در کارخانجات اسلحه‌سازی و ... ایجاد شود.

از سوی دیگر جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، در اعتراض به تحریم‌ها و جنگ‌های اقتصادی دونالد ترامپ حتی ضد اروپایی‌ها و کانادایی‌ها که از نزدیک‌ترین همپیمانان آمریکا به شمار می‌روند گفت: آبروی ما را بردی‌ ای مرد!

بنابراین دونالد ترامپ واقعا یک هنرپیشه کمدین است، اما کمدینی نژادپرست و خطرناک که مایه تمسخر است؛ از اینروست که هیئت‌های اعزامی به سازمان ملل در مجمع عمومی این سازمان با صدای بلند به او خندیدند، زیرا او در آغاز سخن از خودش تعریف و تمجید کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.