اسپوتنیک، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که سخنان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل تکراری بود و وی در سخنرانی خود راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره را نادیده گرفت.

این جنبش همچنین اعلام کرد: سخنرانی محمود عباس بیانگر وضعیتی است که سیاست‌های وی ما را به آنجا کشانده است و همچنین ناشی از اشتباهات وی به دلیل عدم پیش‌بینی رفتار طرف‌های مختلف به رغم هشدارهای تمامی گروه‌ها و آزادگان ملت فلسطین است.

طبق این بیانیه، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی، راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره غزه و قهرمانی‌های مردم غزه را نادیده گرفت. اینکه محمود عباس در سخنرانی خود به غزه و قهرمانی‌های مردم نپرداخت، در راستای دامن زدن به وضعیت دودستگی‌ها بود و چراغ سبزی را به اسرائیل برای ارتکاب جنایت‌ها و کشتارهای بیشتر و تسهیل در اجرای معامله قرن می‌دهد.

جنبش حماس همچنین ادامه دادن محمود عباس به روند مذاکرات‌ها را محکوم و اعلام کرد: تاکید محمود عباس در سخنرانی‌اش برای ادامه دادن به مذاکرات پس از برپایی صدها کنفرانس و سفر صرفاً یک وقت تلف کردن و شکستی مجدد است و فرصتی را به دشمن جهت تغییر واقعیت سیاسی از طریق شهرک‌سازی و یهودی‌سازی و تلاش اسرائیل برای از بین بردن حق بازگشت از طریق تعطیلی آژانس امداد رسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) می‌دهد؛ تمامی این اقدامات توسط اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که هماهنگی امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان ادامه دارد. دست مقاومت در کرانه باختری بسته است و مردم در بیان مخالفت خود با شهرک‌سازی‌ها و یهودی سازی فلسطین با محدودیت مواجه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: توصیف کردن مقاومت از تریبون سازمان ملل به عنوان "شبه نظامی"  یا "تروریسم" و مخالفت عباس با سلاح مقاومت ضربه‌ای بزرگ به پیکره ملت، تاریخ، مقاومت و شهدای ملت فلسطین است.

جنبش حماس از محمود عباس خواست تا فورا هماهنگی امنیتی و هرگونه همکاری با اسرائیل را متوقف کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.