عبداله معینی در پاسخ به گزارش منتشره پیرامون دریافت شهریه ۳۷ میلیونی از دانش‌آموزان در این مدرسه و انتساب آن به رئیس دولت اصلاحات، اظهار کرد: ادعای مدیریت حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات، بر این مدرسه صحت ندارد. مجتمع آموزشی غیردولتی حنان از سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در طول این سال‌ها ارتباط تشکیلاتی، اقتصادی، سیاسی با آقای خاتمی نداشته و مالکیت این مدرسه متعلق به ایشان نیست.

وی افزود: از آنجا که ایده دوستی و گفت وگو، مهمترین شعار و رویای حنانی‌هاست، طبیعتا مبدع ایده گفت‌وگو و یکی از شخصیت‌های الهام بخش برای مجموعه ما ایشان بوده‌اند و ما دستِ تمامی کسانی را که برای توسعه گفت و گو و مدارا و صلح در جهان می‌کوشند، می‌فشاریم.

معینی در ادامه میزان شهریه ۳۷ میلیونی که در لیست آمده را تکذیب کرد و گفت: مجتمع آموزشی حنان حدود ۱۴۰۰ دانش آموز در سال تحصیلی جاری دارد که ۷۰۰ نفر از آنها در مقطع ابتدایی و با شهریه و فوق برنامه‌های اختیاری، حدود هشت میلیون تومان، ۴۰۰ نفر در دوره متوسطه اول با شهریه و کلاس‌های تابستانی و فوق برنامه‌های اختیاری، حدود ۱۰ میلیون تومان، ۲۲۰ نفر در متوسطه دوم با شهریه، کلاس‌های تابستانی و فوق برنامه‌های اختیاری حدود ۱۳ میلیون تومان و ۸۰ نفر در پایه دوازدهم (پیش دانشگاهی) با شهریه و فوق برنامه‌ها، اردوها، پانسیون مطالعاتی و ... حدود ۲۰ میلیون تومان ثبت‌نام شده‌اند.

وی افزود: بنابراین رقم ۳۷ میلیون تومان که در اعلام شده، کذب محض است و حتی یک دانش آموز هم حدود چنین مبالغی را پرداخت نکرده است. ما بابت این دو موضوع شکایت خود را به اطلاع آموزش و پرورش منطقه ۶ رسانده‌ایم و از مراجع قضایی پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرمدرسه حنان با تاکید بر اینکه اولیای ۱۴۰۰ دانش آموز حنان، بهترین و معتبرترین مرجع برای صحت این ادعا هستند اظهار کرد: به نظر می‌رسد در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و در زمانه‌ای که حفظ آرامش و امید، ضروری‌ترین نیاز موقعیت کنونی است، انتشار چنین اخبار کذبی، مرامی زشت و ناپسند است که جامعه فرهنگی را دچار بحران می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.