این مددجو که طلبه روحانی است  در سال ۱۳۸۵ برای تامین هزینه‌های زندگی اش با دریافت مبلغ ۶۲ میلیون تومان از بانک‌های ملی و ملت یک سوله خالی که موقوفه مسجدی است در اطراف یکی از شهرهای استان اردبیل برای مدت ۶ سال اجاره می کند و شروع به فعالیت فرآوری چوب و تولید زیرپایی که در ساخت و ساز ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، می کند.

بر همین اساس به مدت یک سال کارگاهش بازدهی خوبی داشت تا زمانی که واردات چوب های فراوری شده روسی که به مراتب از چوب های ایرانی ارزانتر و از نظر کیفیت بهتر و بادوام تر بود، بازار چوب ایران را با رکود مواجه می کند.

وی برای اینکه بتواند به کارگاه خود رونق دهد و از ورشکستگی جلوگیری کند از بانک مهر اقتصاد و مهر امام رضا(ع) مبلغی معادل ۳۹ میلیون تومان وام بر می دارد و برای از دست نرفتن تولیداتش و جبران قسمتی از زیان خود از روی ناچاری تولیداتش را تبدیل به جعبه های میوه می کند تا در بازار به فروش برساند که به علت رکود بازار به فروش نمی رود و متاسفانه هزینه های خرید چوب خام و هزینه های سربار کارگاه از جمله دیرکرد اقساط، زمینه ورشکستگی وی را فراهم می کند.

گفتنی است مددجو ۴۴ ساله و برادر شهید و ایثارگر و بسیجی است  و حدود سه ماه و ۱۷ روز در جبهه بوده است و هیچ گونه اموال منقول و غیرمنقول ندارد و سزاوار کمک ستاد دیه است. مددجو یک قطعه زمین که ارث پدرش بوده است را به همراه یک دستگاه پراید مدل ۸۲ می فروشد  تا دستمزد کارگران و هزینه های آب و برق کارگاه را پرداخت کند.  تولیدات نامبرده به خاطر اینکه از چوب های چنار استفاده می کرده و این نوع چوب در برابر سرمای زمستان بسیار شکننده و ضعیف است از بین می رود.

این مددجو تهی دست و از طبقه کم درامد جامعه است و درآمدی جز دریافتی یارانه دولتی ندارد و نامبرده فردی آبرومند است که برای تغییر اوضاع زندگی اش اقدام به فعالیت اقتصادی فرآوری چوب در یکی از شهرهای استان  اردبیل  از طریق دریافت تسهیلات بانکی کرده که به دلیل واردات بی رویه چوب از خارج از کشور و و نوسانات بازار با مشکل مالی مواجه می شود و به خاطر دیرکرد در پرداخت تسهیلات دریافتی از سوی قاضی محترم دادگاه  به زندان معرفی می شود و از شهریورماه سال ۹۵ در یکی از زندان های استان اردبیل محبوس است.

طبق اعلام واحدهای اجرای احکام مدنی، مجموع آخرین مانده بدهی این مددجو با به شمار آوردن اصل خواسته و خسارت تاخیر و تادیه براساس شاخص تورم سال جاری مبلغی  بیش از ۱۴۷ میلیون تومان است که در نهایت طبق نتایج پژوهش محلی و میدانی بر پایه دیدگاه پژوهشگر پرونده مبلغ مورد نیاز برای آزادی این مددجو مبلغی معادل ۸۳ میلیون تومان است.

بر اساس این گزارش، نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجویان نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش‌ پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱  دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن تماس ۱۵ ــ ۸۸۹۱۶۰۱۲ پاسخگوی سؤالات شما در این زمینه خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.