کمال دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: به نظرم رئیس‌جمهوری بسیار موفق عمل کرد و به طور منطقی به مبارزات ایران با تروریسم از دوران جنگ تحمیلی تاکنون اشاره کرد.

این سخنرانی نشان داد مواضع ایران بسیار دقیق و مبتنی بر عقل‌گرایی و دید تاریخی بوده است. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با منطق به درستی بوده به طوری که اقدامات ایران در دهه ۶۰ در مقابله با صدام را اروپایی‌ها در دهه ۷۰ متوجه شدند. یا اینکه اقدامات ما در دهه ۸۰ را در دهه‌های بعد درک کردند. اینها همه نشان از منطق درست ما در منطقه و جهان دارد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور از استراتژی کشور دفاع کرد، افزود: ایشان در بعد سیاست خارجی مبتنی بر قانون‌مداری و روابط درست و منطقی کشورها و احترام متقابل با یکدیگر سخن گفت چون یکی از مولفه‌های اساسی برای داشتن قدرت در دنیا بهره‌مند بودن از منطق درست است. لذا اگر کشوری توانست در روابط بین‌الملل از منطق درست خود دفاع و آن را اثبات کند قطعا حرفی برای گفتن دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران اهل گفت‌وگو و منطق است اما مدعیان فقط از گفت‌وگو حرف می‌زنند و دنبال زورگویی و قلدری بر جوامع بین‌المللی هستند. اینکه رئیس‌جمهور تهدید و تکفیر را دو روی یک سکه تعبیر کرد بدان معناست که سیاست‌های آمریکا مبتنی بر تهدید یا تکفیر گروه‌های وهابی و تروریستی است. تفکری نژادپرستانه و نازیست که جایی در جهان ندارد.

دهقانی در پایان تاکید کرد: ارزش صحبت‌های رئیس‌جمهور  در برابر صحبت‌های سردرگم، متناقض و بی‌منطق ترامپ در جامعه جهانی بیش از پیش معلوم می‌شود.

انتهای پیام

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.