برایان هوک، دستیار ویژه وزیر خارجه آمریکا در امور ایران، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، یوسف العتبیه، سفیر امارات در واشنگتن و همچنین سفیر بحرین در آمریکا، در این نشست ضدایرانی به اتهام‌زنی و گزافه گویی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداختند.

برایان هوک در این نشست ضدایرانی ضمن تکرار یاوه‌گویی‌های مقامات واشنگتن علیه کشورمان، مدعی شد: سیاست کاهش تحریم‌ها علیه ایران موثر واقع نشده و آمریکا اکنون کارزاری برای فشار بر این کشور ایجاد کرده است. کاهش تحریم‌ها علیه ایران باعث وخیم‌تر شدن درگیری‌ها در یمن شد! ایران به دنبال درگیری‌ها می‌رود و آنها را وخیم‌تر می‌کند.

عادل الجبیر نیز در ادامه گزافه‌گویی‌ها و فرافکنی‌های مقامات سعودی، مدعی شد: ایران بدون تسلیحات هسته‌ای «خیلی خطرناک» است، ایران با تسلیحات هسته‌ای «غیرقابل توقف»! خطر در قدرت آنها نیست بلکه در رویکرد آنهاست. ایرانی ها سوریه را مسیری برای رسیدن به حزب الله می دانند. ایران به دنبال پاکسازی نژادی در سوریه است. هر بار دست تعامل [به سوی ایران] دراز کردیم، دستمان را رد کردند. دیگر بس است. اکنون باید در برابر اقدامات ایران واکنش نشان دهیم.

یوسف العتبیه نیز مدعی شد: ما پس از امضای برجام تغییری در رفتار ایران ندیده‌ایم. هرگونه بازنگری در سیاست خارجی ایران تنها به دلیل فشار خارجی خواهد بود؛ نه تنها ایالات متحده، بلکه اروپا، آسیا و همه.

سفیر بحرین در آمریکا نیز در این نشست ضدایرانی با طرح ادعاهایی بی‌اساس، گفت: مردم ایران برای اینکه بتوانند تغییری در حکومتداری کشورشان ایجاد کنند به حمایت همه نیاز دارند! این در حالی است که سرکوب گسترده فعالان و مخالفان سیاسی توسط رژیم آل خلیفه، همواره اعتراض گروه های حامی حقوق بشر را به دنبال داشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.