علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروز کمیسیون به بررسی و جمع‌بندی آخرین نقطه‌نظرات پیرامون لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم با حضور نمایندگان ارگان‌های مختلف پرداخت.

وی افزود: از آنجا که مجلس دو ماه بررسی این لایحه را مسکوت گذاشته بود، امروز بعد از گذشت مهلت مذکور کمیسیون این لایحه را بررسی کرد و موضوع را جهت طرح و رای‌گیری به صحن مجلس ارائه نمود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی حادثه تروریستی اهواز را از دیگر موارد کاری امروز این کمیسیون برشمرد و گفت: این جلسه با حضور وزرای اطلاعات و کشور، فرمانده نیروی زمینی ارتش، مسئولان استان خوزستان جهت بررسی ابعاد و جزئیات حادثه تروریستی اهواز برگزار شد. دستگاه‌ها گزارشی از وظایف و اقدامات خود ارائه کردند.

به گفته نجفی، در این جلسه مواردی همچون ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از فشار حوادث مشابه، همگرایی و همکاری فزاینده ارگان‌های ذی‌ربط، اهتمام توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان خوزستان برای نیل به توسعه پایدار، عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم، اشراف اطلاعاتی ایران علی‌رغم بالا بودن حجم تلاش برای اقدامات تروریستی مطرح و مقرر شد دو کمیته امنیت و اقتصادی کمیسیون گزارشاتی را جمع‌بندی کرده و ارائه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.