خبرگزاری شینهوا نوشت، &#۳۹;وانگ یی&#۳۹; روز سه شنبه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در جمع اعضای شورای تجارت چین و آمریکا و کمیته ملی مناسبات دو کشور در نیویورک تصریح کرد آمریکا کل نظام تجارت جهانی را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با تلاش های مخرب و ضد تجاری خود در حال نابودی روابط است و اعتماد متقابل را از بین برده است تاکید کرد حملات آمریکا به نظام اقتصادی چین غیرقابل تحمل است.

وزیر خارجه چین خاطر نشان کرد دو کشور از سال ۱۹۷۹ میلادی که روابط رسمی برقرار کردند نقش کلیدی در امور جهانی داشته اند اما این روند با اقدامات تجاری اخیر آمریکا ضد چین متوقف شده است.

وزارت خارجه چین هم در تارنمای خود به نقل از &#۳۹;وانگ یی&#۳۹; آورده است که با تحرکات اخیر آمریکا نظام اقتصادی، تجاری و امنیتی در روابط دو کشور به چالش کشیده شده است.

وی افزود که آمریکا اقداماتی غیرمسئولانه و نادرست انجام می دهد و می کوشد تا پکن را در این زمینه مقصر جلوه دهد اما این راهبردها، تفکرات و اقدامات مانند سمی برای روابط دو کشور است.

&#۳۹;وانگ یی&#۳۹; ضمن هشدار به آمریکا گفت که این کارها می تواند جهان را دچار مشکل کند و افزود که اگر این گرایش ادامه داشته باشد ۴۰ سال مناسبات به نابودی کشیده خواهد شد.

دولت چین بر این باور است که اعمال تعرفه بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای چین از سوی آمریکا تلاشی از سوی آن کشور برای متوقف کردن رشد و توسعه این کشور است پکن همزمان ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا را بین ۵ تا ۱۰ درصد مشمول تعرفه کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.