محمود طهماسبی با اشاره به اینکه هویت قاچاقچیان حمله کننده به ایست بازرسی و خودروی این اداره به شکل دقیق مشخص نیست، گفت: عده‌ای مسلح، ایست بازرسی منطقه کوهمره سرخی شیراز را به رگبار گلوله بسته و بلافاصله متواری شدند‌.

وی گفت: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید اما خسارت شدیدی به یک دستگاه خودرو سازمانی یگان حفاظت منابع طبیعی که هدف گلوله قلچاقچیان قرار گرفته بود وارد شد‌.

طهماسبی در خصوص جزئیات این حادثه گفت: بلافاصله باهماهنگی های انجام شده  با پاسگاه انتظامی روستای ریچی منطقه کوهمره سرخی شیراز اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری متخلفان آغاز و اکیپ ویژه‌ای برای بررسی این موضوع به محل مورد نظر اعزام شد‌.

او ادامه داد: براساس اطلاعات کسب شده، متخلفان از افراد سابقه دار منطقه کوهمره بودند و سوابق کیفری متعددی دارند‌.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیراز افزود: بر اساس بررسی ها احتمال دارد یکی از این متخلفین از مظنونان اصلی شلیک گلوله به خودرو سازمانی منابع طبیعی فارس، همان فردی باشد که سال گذشته فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی فارس را با گلوله مجروح کرده بود‌.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت استان فارس قرار گرفته است یادآور شد: در حال حاضر پرونده قضایی این حادثه تشکیل و برای صدور حکم و بررسی بیشتر و شناسایی محل اختفای مظنونان متواری، به مراجع قضایی ارجاع شده است‌.

طهماسبی با اشاره به تمهیدات جدی و سختگیرانه منابع طبیعی برای برخورد با متجاوزان و متخلفان اراضی ملی بویژه در جنگل‌های انبوه و ارزشمند بلوط منطقه کوهمره سرخی شیراز گفت: نیروهای زحمتکش یگان حفاظت منابع طبیعی ضمن آمادگی و حضور همیشگی در عرصه با انجام عملیات‌های طاقت فرسا وگشت زنی های مداوم و بی وقفه از انفال و منابع طبیعی محافظت کرده و اجازه تعرض به متخلفان و سودجویان را نمی‌دهند‌.

به گزارش ایسنا، منطقه کوهمره سرخی شیراز در فاصله حدود ۴۰ کیلومتری شیراز واقع شده است و دارای ۸۰ هزار هکتار پوشش جنگل انبوه بلوط زاگرسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.