حسین کنعانی مقدم کارشناس سیاسی اصولگرا با تاکید بر اهمیت حضور ایران در جلسه سازمان ملل گفت: سخنرانی رئیس جمهوری کشورمان در سازمان ملل و حضور ایشان در این اجلاس فرصت بسیار خوبی است برای اینکه بتوانیم از حقوق ملت ایران دفاع کنیم و ابعاد این محاصره وجنگ اقتصادی که بر علیه جمهوری اسلامی است را به افکار عمومی بگوییم.

 

وی با اشاره به طرح ها و نقشه های آمریکا علیه ایران می گوید: آمریکا با استفاده از ابزار تهدید چه از طریق گروه های تروریستی و معاند و چه از طریق تحریم ها که عملا به محاصره اقتصادی تبدیل شده است ابزاراهای مختلفی بر ضد بشر و حقوق ملت ایران استفاده می کند و آقای روحانی در این اجلاس این تهدیدات را در صحنه بین المللی رونمایی و افکار عمومی را نسبت به این موضوع روشن می کند.

این تحلیلگر سیاسی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: آقای روحانی از موضع عزت، قدرت و با حس رعایت اصول دیپلماتیک و با صلابت صحبت کند و در مقابل جنگ روانی که دشمن دارد اعلام کند که ما در این جنگ روانی مقابله کردیم و پیروز هستیم و این آمریکاست که شکست خورده است.

کنعانی مقدم با بیان اینکه با حضور رئیس جمهوری در این نشست موافق بوده ام اظهار کرد: پیشنهادم این بود که آقای روحانی در جلسه شورای امنیت ملل شرکت کند و اینکه ترامپ ریاست آن را دارد ترس و واهمه ای به خودمان راه ندهیم و اتفاقا اینجا جایی است که ما می توانیم حقوق خودمان را ایفاد کنیم و مقابله با دشمن رو در رو اثر بیشتری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی قرار است امروز در مجمع عمومی سازمان ملل به بیان مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران در موضوع های بین المللی بپردازد. رییس جمهوری همچنین روز گذشته در اجلاس صلح، گرامیداشت نلسون ماندلا سخنرانی کرد. دیدارهای دوجانبه، نشست با نخبگان سیاست خارجی آمریکا، گفت و گو با رسانه های خارجی، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و نشست خبری با رسانه های مقیم دیگر برنامه های دکتر روحانی در این سفر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.