به گزارش دویچه وله به نقل از رسانه‌های آمریکایی، دولت آمریکا قصد دارد اعطای گرین‌کارت که نشانه حق اقامت دائم در این کشور است را سخت‌تر کند. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد، در آینده اعطای گرین‌کارت به متقاضیانی که از کمک‌های دولتی برخوردار شده‌اند دشوار‌تر خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت "تاگس‌شاو"، کرستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا گفت، هدف از این کار این است که با اعطای گرین‌کارت به چنین افرادی به مالیات‌دهندگان فشار بیشتر وارد نکنیم. این مسئله می‌تواند اعطای گرین‌کارت به ۳۸۰هزار نفر در سال را با مشکل مواجه کند.

پیامدهای منفی کمک‌های دولتی

تا به‌حال این چنین بود که متقاضی گرین‌کارت باید ثابت می‌کرد که می‌تواند بدون کمک‌های مستقیم مالی دولت هم امورات مالی خود را پیش ببرد.

اما طبق مقررات جدید، از این پس متقاضیانی که مثلا برای خورد و خوارک، اجاره یا بیمه درمانی خود از دولت کمک گرفته یا می‌گیرند به راحتی نخواهند توانست از گرین‌کارت برخوردار شوند.

روزنامه "نیویورک تایمز" می‌نویسد، میلیون‌ها مهاجر فقیری که به این کمک‌ها متکی‌اند اینک باید بین کمک‌های مالی دولت و گرین‌کارت یکی را انتخاب کنند.

سخت‌تر شدن روند تقاضای گرین‌کارت

دولت دونالد ترامپ پیش از این راه را برای سخت‌تر شدن روند تقاضای گرین‌کارت هموار کرده بود. با این تغییرات، اکنون فرم‌های تقاضای گرین‌کارت نیز جامع‌تر از قبل شده‌اند.

علاوه بر این، از این پس متقاضیان باید به پرسش‌های بیشتری پاسخ دهند که از دید ناظران، همین امر باعث می‌شود که روند اعطای گرین‌کارت کندتر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.