در پی اعلام رسمی کاندیداتوری برهم صالح برای کسب پست ریاست جمهوری عراق از سوی اتحادیه میهنی کردستان عراق برخی منابع نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق اعلام کردند با کاندیداتوری برهم صالح موافق نیستند.

روزنامه العربی جدید به نقل از مقامات حزب دموکرات کردستان عراق تاکید کرد که انتخاب برهم صالح بدون کسب نظر حزب دموکرات بوده است.

سخنگوی حزب دموکرات کردستان عراق نیز اظهار داشت که این حزب برای کسب پست ریاست جمهوری عراق نامزد خواهد داشت.

همزمان اتحاد اسلامی کردستان عراق کاندیداتوری برهم صالح را غیرمنتظره خواند و تاکید کرد بزودی در خصوص این موضوع تشکیل جلسه داده و نظر خود را اعلام خواهد کرد.

اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد که برهم صالح آرای لازم را برای کسب پست ریاست جمهوری عراق در پارلمان این کشور بدست خواهد آورد.

فرید اسه سرد عضو کمیته رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت: اتحادیه میهنی کردستان عراق نسبت به اخذ آرای لازم برای کسب پست ریاست جمهوری عراق مطمئن است.

وی افزود: اگر غیر از این بود ما نامزد دیگری را مطرح می کردیم.

این عضو کمیته رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق اظهار کرد که توافقات اصلی برای کسب پست ریاست جمهوری عراق توسط برهم صالح صورت گرفته است و اطمینان کامل برای کسب این پست را داریم.

این در حالی است که چندتن از اعضای سایر احزاب کرد عراقی اعلام کرده اند که خود را برای کسب پست ریاست جمهوری عراق نامزد خواهند کرد.

علی بدیری عضو پارلمان عراق نیز روز جمعه تاکید کرد که جریانهای شیعی و سنی در خصوص گزینه پست ریاست جمهوری عراق به توافق رسیده اند اما به نام وی اشاره نکرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.