خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مشترک خبری پس از دیدار با همتای سورینامی خود در پاراماریبو پایتخت این کشور اعلام کرده است که با وزیران امور خارجه ایران و روسیه نشستی سه جانبه با محوریت سوریه در نیویورک برگزار خواهند کرد.

وی همچنین در مورد توافق سوچی در ارتباط با ادلب تصریح کرد: از این پس باید بر موضوع برقراری آتش بس و راهکار سیاسی تمرکز شود.

چاووش اوغلو اظهار کرد: «محدوده منطقه عاری از سلاح در استان ادلب سوریه در چارچوب توافق سوچی مشخص شد. از روز چهارشنبه مذاکرات تکنیکی در این خصوص در جریان بود و در نشست امروز توافق حاصل شد. اکنون باید در چارچوب توافقنامه سوچی اقدامات لازم دیگر انجام شود. در این باره با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نشستی سه جانبه با محوریت سوریه در نیویورک برگزار خواهیم کرد.

برای تشکیل کمیسیون قانون اساسی و یافتن راه حل سیاسی نه تنها سه کشور بلکه همه باید تلاش کنند. از یکسو برای از بین بردن تروریسم و از سوی دیگر برای برقراری صلح پایدار و یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه همه با هم باید به اقدامات خود ادامه دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.