خبرگزاری رسمی ایتالیا &#۳۹;انسا&#۳۹; در گزارشی با عنوان &#۳۹;تمرینات نظامی در خلیج فارس&#۳۹; نوشت: ارتش ایران و سپاه پاسداران از امروز یک رزمایش مشترک را در آب های خلیج فارس و در دریای عمان آغاز کردند که پیامی به استکبار جهانی است. 

انسا افزود:سرهنگ یوسف صفی پور جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در این باره گفت که این رژه ها نمایش قدرت ایران در قبال استکبار جهانی را نشان می دهد و اگر دشمنان و استکبار چشم داشتی به مرز و بوم ایران اسلامی داشته باشند در کسری از ثانیه پاسخ کوبنده دریافت خواهند کرد. 

رسانه ایتالیایی ادامه داد: تمرین نظامی ارتش و سپاه ایران به مناسبت روز ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریور) سال ۱۹۸۰ و آغاز هفته دفاع مقدس (۲۱ تا ۲۷ سپتامبر) و شروع جنگ ۸ ساله با عراق آغاز شد.در این رزمایش مشترک ۹ فروند هواپیمای اف ۴ ، ۴ فروند میراژ، ۶ فروند سوخو۲۲، ۴ فروند توکانو، ۳ فروند یاک۱۲، ۳ فروند بالگرد شنوک، ۲ فروند بالگرد ۲۱۲ شرکت می کنند. 

روزنامه های &#۳۹;گاتزتا دی پارما&#۳۹; ، &#۳۹;گاتزتا دی متسو جورنو&#۳۹; و برخی دیگر از مطبوعات ایتالیا نیز با مضامین مشابهی رزمایش مشترک ارتش و سپاه را بازتاب دادند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.