علیرضا پناهیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: جامعه همانند فرد نیاز به امید دارد و اگر امید در جامعه از بین برود اگر تک و توک افرادی هم امیدی داشته باشند امید آنها کارایی نخواهد داشت و به مرور امید این افراد هم که برای خود ساخته و پرداخته کرده‌اند به یأس تبدیل خواهد شد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: جامعه برای اینکه حرکت و پویایی داشته باشد و مشکلات را پشت‌سر بگذارد نیاز به امید دارد و اگر امید در جامعه نباشد مشکلات مضاعف دیده می‌شود و راه‌حل‌ها برای عبور از مشکلات دیده نمی‌شود و احساس یأس و سرخوردگی جامعه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: شیطان بزرگ آمریکا و شیطانک‌های زیادی در سطح جهان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی دارند با تولید پیام‌هایی در جامعه ما ایجاد یأس کنند و به گونه‌ای هم عمل می‌کنند که مردم ما فکر کنند تعدادی از افراد جامعه خودمان دست به این کار زده‌اند و در شبکه‌های ماهواره‌ای آنها حتی یک خبر هم دیده نمی‌شود که حاوی یأس، تفرقه و جدایی نباشد.

پناهیان خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شبکه خبیث بی‌بی‌سی چند سال قبل در روز تاسوعای اباعبدالله‌الحسین (ع) تاسوعا را این گونه تحلیل کرده بود امروز روز عزاداری برای برادر ناتنی اباعبدالله الحسین (ع) است و اگر این شبکه بتواند می‌خواهد بین امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نیز اختلاف بیندازد.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار داشت: ظاهراً یک راه بیشتر برای ایجاد امید در جامعه وجود ندارد و آن راه مقاومت است. اگر ما برنامه‌ای برای مقاومت داشته باشیم و مسئولینی داشته باشیم که اهل مقاومت باشند از ایدئولوژی مقاومت خبردار باشیم در دانشگاه‌های ما مقاومت تئوریزه شده باشد قطعاً در چنین شرایطی امید خواهیم داشت و اگر خداوند بخواهد در برابر ابلیس امید بدهد فقط در صورت استقامت و مقاومت امید خواهد داد.

وی افزود: ما در حوزه فرهنگ باید فرهنگ مقاومت را افزایش دهیم، سال‌ها قبل مقام معظم رهبری چفیه را که نماد مقاومت جبهه‌ها شده بود به گردن آویختند و این کار برای تقویت فرهنگ مقاومت برای ایشان انجام شد و این یعنی امید دادن به جامعه که البته ایشان موفق هم شدند و فرهنگ مقاومت را در جامعه تقویت کنند. شهدای عرصه مقاومت در سطح منطقه فرهنگ مقاومت را تقویت کردند و به عنوان مثال در روز تشییع پیکر شهید حججی در یک روز غیرتعطیل ۲ میلیون نفر با اشتیاق در تشییع پیکر این شهید حضور یافتند و این یعنی مقاومت. مقاومت فرهنگی ایجاد شده است

پناهیان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تقریباً کمترین تأثیر را در تقویت فرهنگ مقاومت دارد شیوه تعلیم آموزش دین و شیوه تعلیم آموزش تاریخ در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان بسیار ضعیف است و بنده از مسئولین آموزش و پرورش می‌خواهم که فرهنگ مقاومت را افزایش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.