جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصاحبه دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی با یک خبرگزاری آمریکایی گفت: خانم مولاوردی در این مصاحبه خود به این نکته اشاره می‌کند که به خاطر یک مقاله‌ای که نزار زاکا ارائه داده بود ما از وی برای شرکت در نشستی که در حوزه ارتقای سیستم‌های نرم‌افزاری فعالیت زنان برگزار شده بود دعوت کردیم تا به تهران بیاید و بعد از اینکه به تهران سفر می‌کند او را دستگیر می‌کنند و این مسئله باعث شده تا هر سرمایه‌گذاری که به دعوت ایران بخواهد وارد تهران شود، از ترس دستگیری دیگر حاضر نیست دعوتی را از ایران بپذیرد.

وی افزود: قطعاً در آینده‌ای نزدیک مستندات جاسوسی نزار زاکا که حکم سنگینی هم برای او اعمال شده توسط دستگاه قضایی و دستگاه‌های اطلاعاتی در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت و باعث شرمندگی خانم مولاوردی خواهد شد که چگونه در دولت یازدهم و دوازدهم حجم زیادی از فعالیت‌های جاسوسی در حوزه‌های مختلف کشور از جمله اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی و... رخ داده و ما شاهد افزایش این فعالیت‌های ناشی از نفوذ و جاسوسی در کشور هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: چه اتفاقی در دولت یازدهم و دوازدهم افتاده که میزان فعالیت‌های سرویس‌های جاسوسی نسبت به دوره‌های قبل چندین برابر شده است. نزار زاکا یکی از افسران اطلاعاتی و امنیتی آمریکاست که در خاورمیانه فعالیت‌های فوق‌العاده زیادی داشته است و به عنوان مثال در لبنان به عنوان یک آمریکایی حضور مستمر داشته و رگ و ریشه‌ای برای خود دوانده و وارد حوزه ایران می‌شود و فعالیت‌های خود را با کمک افرادی همچون خانم مولاوردی و دستگاه‌های دیگر انجام می‌دهد.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: جیسون رضائیان چه کار می‌کرده که در دستگاه دولتی و نهاد ریاست جمهوری از او به عنوان یک خبرنگار تجلیل به عمل می‌آورند و بعد از دستگیری‌اش در جهت حمایت از این جاسوس زبده وارد عمل می‌شوند و مدعی هم هستند که این فرد جاسوس هم نیست بلکه یک خبرنگار است.

وی افزود: آقای روحانی با صدور نامه‌ای اعتراض می‌کند که چرا جیسون رضائیان دستگیر شده، او یک خبرنگار است. ما این سؤال را از آقای روحانی داریم که این چه خبرنگاری است که آمریکا حاضر می‌شود برای آزادی‌اش ۱.۷ میلیارد دلار از مطالبات ما را به صورت یکجا پرداخت کند. همچنین ۱۱ نفر از زندانیان ایرانی در آمریکا را آزاد و بانک سپه را از تحریم خارج کند و تعهد بدهد که افرادی که تحت تعقیب هستند توسط سیستم‌های آمریکایی دستگیر نشوند و برای یک خبرنگار آمریکا تا به این حد سرمایه‌گذاری می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: دولت به شدت با دستگیری افراد جاسوس در حوزه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با دولت به شدت مقابله می‌کند و زاکار نیز یکی از این چهر‌ه‌هاست و خانم مولاوردی خود باید درباره او پاسخگو باشد.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: یا دیگر اینکه تیم کاووس سیدامامی که در قالب فعالان محیط‌زیست به جاسوسی می‌پرداختند مورد حمایت خانم ابتکار و آقای کلانتری بودند و همچنین در مورد کاوه مدنی که در حوزه محیط‌زیست مشغول جاسوسی بود و او را فراری دادند.

وی افزود: پرونده دولت در بحث نفوذ و کمک به سرویس‌های جاسوسی و آمدن افراد نفوذی در سیستم‌ها، پرونده بسیار سنگینی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید به این موضوع ورود پیدا کند و ما از صداوسیما گله‌مندیم که چرا در این حوزه‌ها وارد نمی‌شود و مستندات مربوط به این مسائل را پخش نمی‌کند، مگر اینها حق مردم نیست؟

کریمی قدوسی اضافه کرد: اگر هم دولت رسانه ملی را به قطع بودجه تهدید می‌کند اما باید بدانیم روزی‌رسان خداست و مردم صداوسیما را کمک می‌کنند و نمی‌گذارند دستگاه‌ صداوسیما کارش زمین بماند و لازم است تا صداوسیما مستندات این حوزه را پخش کند تا مردم بدانند از کجا ضربه می‌خورند و ریشه فتنه‌ها کجاست.

وی در پایان گفت: پرونده نفوذ جاسوسی و دو تابعیتی‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم به پرونده قطور و سنگینی تبدیل شده است. هم آقای ظریف در صحن مجلس از جاسوسی که محکوم شده به عنوان وطن‌پرست یاد می‌کند هم خانم مولاوردی. از نزار زاکا که افسر زبده جاسوسی است به عنوان یک مقاله‌نویس یاد می‌کند که لازم است پرونده حامیان این افراد هم همچون خانم ابتکار و خانم مولاوردی مورد بررسی قرار گیرد. مردم می‌خواهند بدانند این افراد چه ارتباطی با این جریانات دارند که تا این حد از این افراد حمایت می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.