رویترز گزارش داد، برایان هوک،‌ رئیس‌ گروه اقدام ایران، روز چهارشنبه در موسسه هادسون گفت: توافق جدیدی که امیدواریم بتوانیم با ایران به آن دست یابیم و مثل قبل یک توافق شخصی بین دو دولت نباشد. ما به دنبال یک معاهده هستیم.

هوک در کمال خوش خیالی ابراز امیدواری کرد که تحریم‌ها ایران به میز مذاکره بکشاند و افزود: آن‌ها (دولت اوباما) آراء را در سنای آمریکا در اختیار نداشتند، پس آرایشان را از سازمان ملل متحد آمریکا دریافت کردند. اگر قرار باشد به چیزی پایدار و بادوام دست یابیم این برای سیستم ما کافی نیست.

هوک در عین حال خاطر نشان کرد که رهبری، رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران گفته‌اند که تمایلی به مذاکره آمریکا ندارند.

وی با ادعای اینکه تحریم‌های بیشتری در راه هستند، گفت:‌ ما به این تصمیم (ایران) احترام می‌گذاریم؛ اگرچه تاثیری بر روی برنامه‌هایمان نمی‌گذارد.

رئیس‌ گروه اقدام ایران در ادامه سیاست‌های ایران‌هراسی اظهار کرد که اولین گام برای به ثبات رساندن خاورمیانه، اعمال فشار بر روی ایران است.

همچنین حساب توییتری وزارت امور خارجه آمریکا به نقل از هوک در اظهاراتی مداخله‌جویانه مدعی شد: همانطور که وزیر پمپئو در سخنرانی‌اش درباره استراتژی جدید ما در مقابل ایران صحبت کرد، ایران باید به تکثیر موشک‌های بالستیک خود خاتمه دهد و پرتاب و توسعه موشک‌های با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را به پایان برساند.

در حالی که برجام صرفا یک توافق بر سر موضوعات هسته‌ای است رئیس‌ گروه اقدام ایران گفت: پس از اجرای برجام در ژانویه ۲۰۱۶، از سرعت پرتاب موشک‌های ایران کاسته نشد و ایران به در اولویت قرار دادن توسعه‌ی قوای موشکی خود ادامه داد. ایران از آن زمان تاکنون چندین موشک بالیستیک را پرتاب کرده است.

وی در اظاهاراتی فرافکنانه ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد و افزود:‌ هدف وزیر پمپئو رسیدن به توافقی جامع با ایران است تا پاسخگوی تمامی رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این کشور باشد. ما از جمهوری اسلامی می‌خواهیم که همانند کشوری عادی رفتار کند تا از مزایای یک کشور عادی نیز بهره‌مند شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.