نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان از این تهدید که چندی قبل توسط نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم صورت گرفته بود، به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد کرده است.

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازد.

ایران همچنین از سازمان ملل خواسته است ضمن محکومیت تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها یادآوری و اعلام شده که اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید هسته ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته ای آن به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک بشمار می‌رود.

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر گردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.