اصلاح طلبان نقد جدی به عملکرددولت دارند اما از آن طرف معتقدند باید دولت حمایت و کمک کرد تا کشور به سلامت از بحرانی که به آن گرفتار شده عبور کند بنابراین ما همان نسبت سال ۹۶ را با حسن روحانی داریم. آقای روحانی شخصیت مستقلی به لحاظ منش، کنش و رفتار سیاسی است و جریان اصلاحات از ابتدا بدون هیچ سهم‌خواهی و چشم داشتی، سیاست و استراتژی حمایت و نقد منصفانه به دولت را دنبال کرد.

اصلاح طلبان از حمایت آقای روحانی پشیمان نیستند، اگر همان شرایط انتخابات سال ۹۲ و سال ۹۶ و رقبا همان‌ها باشند، باز هم از آقای روحانی حمایت می کنند. آقای روحانی ظرفیت هایش مشخص بود، در آن حد نیز وظایف خود را انجام داد. 

در مقطع کنونی برخورد با دولت برخورد با نظام است. در وضعیتی که آمریکا جنگ تمام عیار اقتصادی را بر علیه ایران آغاز کرده و کشور مبتلا به بحرانی های جدی اقتصادی است، امروز دیگر تبعات برخورد با دولت محدود به آقای روحانی نمی شود و کلیات نظام ضربه می خورد.

وقایع دی ماه را از یاد نبردیم، توطئه های دشمنان انقلاب نیز هر روز فزونی می یابد، با توجه به یأس و ناامیدی به وجود آمده در بین مردم، اصلاح طلبان همان طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند باید فعلا به طور قطعی از دولت حمایت کنند.

البته کابینه دولت برای عبور از شرایط اقتصادی موجود باید تقویت و تکمیل شود، وزارت اقتصاد و وزارت کار جزء وزارتخانه های استراتژیک هستند و قطعا بلاتکلیفی آنها به مصلحت نیست.

* عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.