بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره سوریه گفت: غرب می‌خواست با هدف تغییر مواضع و سیاست‌های سوریه و از بین بردن هویت فرهنگی و قومی آن، به این کشور حمله کند. طرح غرب در سوریه در خدمت طرح خاورمیانه جدید بوده و شبیه طرح اسرائیل برای از بین بردن حق مردم فلسطین درخصوص تشکیل کشور مستقل است.

وی گفت: رولان دوما، وزیر خارجه اسبق فرانسه در سال ۲۰۱۳ اذعان کرد که مسئولان انگلیسی گفته‌اند کشورشان با شرکای دیگر برای هدف قرار دادن سوریه از قبل از دو سال از آغاز جنگ برنامه‌ریزی می‌کردند. لورنس ویلکرسون، ژنرال آمریکایی که معاون کالین پاول، وزیر خارجه اسبق آمریکا را برعهده داشت اخیرا فاش کرد که "حامیان جنگ علیه سوریه دنبال بهانه‌ای برای توجیه تجاوزشان علیه این کشور هستند و بعد از عراق این هدف دومشان است تا بعداً بتوانند به هدف نهایی‌شان درباره سقوط ایران برسند".

جعفری تأکید کرد: نجات جان سوری‌ها نیازمند همکاری با دولت سوریه و حمایت از تلاش‌های آن برای از بین بردن آفت تروریسم است. دولت فرانسه به حمایت سیاسی از گروه‌های تروریستی در سوریه ادامه می‌دهد و این در حالی است که همین تروریست‌ها کسانی هستند که حمله به سالن "باتاکلان" پاریس را انجام دادند. سوریه همچنان برای تحقق حل و فصل سیاسی بحران از طریق مذاکرات سوری- سوری بدون مداخله خارجی ادامه می‌دهد و مبارزه با تروریسم را در اولویت خود دارد.

وی گفت: دولت سوریه به تعهدات خود درباره کمیته قانون اساسی عمل کرد و از توافق صورت گرفته درباره ادلب نیز استقبال کرده است. این توافق نتیجه مذاکرات فشرده میان دمشق و مسکو بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.