محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، در زمینه آخرین وضعیت جوی استان خوزستان اظهار داشت: امروز اکثر نقاط با پدیده شرجی یا افزایش رطوبت مواجه بود که روند افزایش رطوبت به ویژه در نوار شرقی و جنوبی با شدت و ضعف تا اواخر هفته جاری نیز ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: با توجه به بالا بودن شاخص‌های ناپایداری در سطوح فوقانی جو و تقویت کم فشار سطح زمین از بعد از ظهر امروز لغایت پایان وقت پنج شنبه، انتظار افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق و تند بادهای لحظه‌ای به ویژه در ارتفاعات و مناطق شمالی و شرقی استان را خواهیم داشت.

مدیرکل اداره کل هواشناسی استان خوزستان ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و تند بادهای لحظه‌ای در بعد از ظهرها٬ احتمال برخاستن گرد و غبار محلی مورد انتظار است.

وی گفت: از امروز لغایت پنج‌شنبه هفته جاری نیز کاهش دمای یک تا سه درجه‌ای دما و به صورت تدریجی دور از انتظار نیست؛ شمال دریای خلیج فارس نیز طی سه روز آینده مواج پیش‌بینی می‌گردد.

سبزه‌زاری اظهار داشت: حداکثر رطوبت در شهرستان‌های میزان رطوبت صبح امروز اهواز  ۸۴، رامهرمز  ۷۷، ماهشهر ۸۸، امیدیه ۷۹، بهبهان ۸۹، شوش ۷۹، گتوند ۵۴، هندیجان ۸۶، اغاجاری ۷۷، کشاورزی اهواز ۸۲، دزفول۹۲ و شوشتر ۸۶ درصد است.

مدیرکل اداره کل هواشناسی استان خوزستان گفت: در شبانه‌‌روز گذشته ایذه با ۲۲.۸ درجه سانتی‌گراد و کشاورزی اهواز ۴۸.۴ درجه سانتی‌گراد به‌‌‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان بوده‌اند و نوسانات دمای هوای اهواز بین ۲۸.۸ و ۴۷.۱ درجه سانتی‌گراد بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.