آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: باید توجه داشت که دانشگاه از غرب آمده است و بنیان‌گذاران آن قصد جداسازی علوم از دین را داشته تا افرادی را با اعتقادات ضعیف پرورش دهند.

 

وی ادامه داد: نمی‌توان منکر وجود دانشگاه در کشور شد چرا که این از ضروریات است و هرگز نمی‌توان آن را حذف کرد بلکه باید اشکالات و نواقص آن را اصلاح کرد.

استاد سطوح عالی حوزه گفت: تلاش غربی‌ها این بود که فرهنگ خود را از طریق دروس به ما منتقل کنند و در کتاب‌هایی که جنبه ترجمه‌ای دارند این امر قابل مشاهده است لذا باید این کتاب‌ها را با دقت بررسی کنید و فرهنگ غربی و سکولار که در آن‌ها گنجانده شده است را حذف نمایید.

وی تصریح کرد: اداره آینده کشور به دست دانشگاهیان و حوزویان خواهد افتاد لذا این دو قشر باید با یکدیگر هماهنگ و متحد باشند که در غیر این صورت وقتی مسئولیتی را عهده‌دار شوند دوگانگی ایجاد می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ارتباط بیشتر حوزه و دانشگاه با یکدیگر گفت: باید در دانشگاه به سه عنصر کتاب، استاد و برنامه توجه و نظارت شود تا مطمئن شویم اسلامی سازی صورت می‌گیرد.

این مرجع تقلید شیعیان افزود: دشمن از خارج کشور در جهت جداسازی دانشگاه و حوزه تلاش می‌کند و از طریق مختلف چون فضای مجازی این هدف را دنبال می‌کند اما متأسفانه دولت آن حساسیتی که نسبت به فضای مجازی باید داشته باشد را ندارد.

برگزاری ۱۰۰ هزار واحد درسی معارف در دانشگاه‌ها

 حجت‌الاسلام مصطفی رستمی نیز در این دیدار با بیان اینکه در سال حدود ۱۰۰ هزار واحد درسی معارف برگزار می‌شود، گفت: برای اساتید دانشگاه‌ها کلاس‌های معرفت افزایی برگزار شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مراکزی از علوم اسلامی وجود دارد تا دانشجویانی که علاقه‌مند به دروس حوزوی و معارف دینی هستند بتوانند در این مراکز به تحصیل این علوم بپردازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.