صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تصریح کرد: اسرائیل در پشت اقدامات ترامپ حرکت می‌کند. آمریکا حمایت‌ها از تنها مرکز درمان بیماران سرطانی را متوقف کرد و حدود پنج میلیون دلار از بودجه این مرکز را قطع نمود، این امر با إعمال فشار نتانیاهو صورت گرفته است؟ چرا به شهروندان عادی و بیمارستان‌ها، مطب‌ها و مراکز درمانی ضرر می‌رسانند؟ این امری بی سابقه است، اما شما نمی‌شنوید، نمی‌بینید و به چیزی اهمیت نمی‌دهید.

عریقات با اشاره به احساس شکست عمیق از اوضاع، چندین بار به صورت ضمنی به این امر اشاره کرد که ممکن است محمود عباس از انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین خبر دهد. وی گفت که سخنرانی محمود عباس در ۲۷ ماه جاری میلادی در مقابل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، سخنرانی "قابل توجهی" خواهد بود.

وی تصریح کرد که ۳۵ بار با تیم ترامپ نشست داشته است و برنامه هر نشست را دارد و او صبر بی سابقه‌ای را نشان داده است و از نخستین لحظه، از کوشنر و گرینبلات خواسته که با اسرائیلی‌ها دیدار داشته و با آنها به صورت مستقیم مذاکره کند که اسرائیلی‌ها این مساله را رد کردند.

عریقات عنوان داشت که این وعده را از دونالد ترامپ دریافت کرده است که یک سال را به روند صلح اختصاص دهد و بعد از آن سال، طرفی که روند صلح را از بین ببرد، بهای آن را بپردازد.

وی تاکید کرد: اگر اموال ما قطع شود، اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت، اسرائیل از ۲۴ سال قبل از ما استفاده کرده است و ما تمامی خدمات را به شهروندان فلسطینی ارائه می‌دهیم، ما همکاری امنیتی کاملی داریم اما آنها شهرک‌های یهودی نشین را گسترش می‌دهند و به مصادره ادامه می‌دهند و امید ما را از بین می‌برند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.