«جمانه غنیمات» سخنگوی دولت اردن در اظهاراتی کوتاه افزود: مواضع اردن در خصوص تشکیل دو کشور (یهودی و فلسطینی) ثابت و مشخص است.

وی گفت: اردن خواستار برپایی کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه پیش تر گفته بود دولت آمریکا به وی یک برنامه سیاسی مبنی بر تشکیل کنفدراسیونی با اردن پیشنهاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، عباس در پاسخ به پیشنهاد آمریکا گفته است در صورتی که اسرائیل نیز بخشی از این کنفدراسیون باشد، با این پیشنهاد موافقت خواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اشاره ای به جزئیات این طرح نکرده است.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن  شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و دادن منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطینیان است.

این طرح با واکنش های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده است و تنش ها و درگیری ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند معامله قرن مانند دیگر توافق نامه های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده است و آنان با وجود گذشت ۷۰ سال از اشغال فلسطین بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.