حجّت نظری، رئیس کمیته تبلیغات و اطّلاع‌رسانی حزب اعتمادملّی  درباره احتمال جداشدن مهدی کروبی از حزب اعتمادملّی در پی برگزاری مجدد کنگره حزب گفت: در کنگره قبلی تمام تلاش‌مان را کردیم تا کنگره را طوری پیش ببریم که هیچ مشکلی برای دبیرکلی آقای کروبی پیش نیاید. امّا وزارت کشور، تمدید اعضای شورای مرکزی با روش قیام و قعود را قبول نکرد و انتخاب اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملّی را منوط به برگزاری کنگره جدید کرد.

وی ادامه داد: در کنگره پیش رو هم تلاش خواهیم کرد انتخابات شورای مرکزی را به شیوه‌ای برگزار کنیم که کم‌ترین احتمال برای اینکه آقای کروبی را نداشته باشیم، پیش بیاید.

نظری با بیان اینکه حتماً تلاش خواهیم کرد تا کروبی از طریق اطرافیان، با رغبت، کاندیداتوری‌ خود را برای عضویت در شورای مرکزی حزب اعلام کند، تصریح کرد: از طرفی، تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بعد از اینکه حتماً وی با رأی بسیار بالای اعضاء، انتخاب خواهد شد، وزارت کشور هم انتخاب وی را تأیید کند.

عضو حزب اعتمادملّی با اشاره به برخی تلاش‌ها برای عدم برگزاری کنگره توسط برخی مخالفان الیاس حضرتی، گفت: امیدواریم همه اعضای حزب، در برگزاری کنگره جدید به ما کمک کنند و هر اختلافی هم که وجود داشته، کنار گذاشته شود تا همه بتوانیم در کنار هم یک فعالیت تشکیلاتی سیاسی منسجم را به نمایش بگذاریم.

نظری با بیان اینکه معتقدیم قطعاً چنین نمایش فعالیت تشکیلاتی در نهایت، به نفع کلیت نظام و تمامیت ارضی کشور خواهد بود، تصریح کرد: ما جریانات سیاسی اگر نتوانیم در درون خودمان به رشد و بالندگی و به آن درجه از بلوغ برسیم که با هم تعامل کنیم، این حتماً آروزی دشمنان نظام است تا بتوانند کم‌کم از درون، شکاف ایجاد کنند.

وی افزود: امیدواریم با انسجام و پیشه کردن عقلانیت سیاسی بتوانیم به نظام خدمت کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.