الهام علی اف و لیبرمن در دیدار امروز خود از توسعه روابط باکو و تل آویو در حوزه های اقتصادی ، نظامی ، فرهنگی و گردشگری ابراز رضایت کردند . 

همچنین در این دیدار ابراز امیدواری شد که سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و هیات همراه به جمهوری آذربایجان به همکاری دو طرف کمک کند. 

بنا به این گزارش، در این دیدار همچنین اعلام شد، همه شرایط برای زندگی جامعه یهودی در کنار جوامع دیگر در شرایط ثبات و امنیت در جمهوری آذربایجان فراهم شده و یهودیان مقیم جمهوری آذربایجان در حیات اجتماعی این کشور بطور فعال مشارکت دارند . 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین امروز با ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان، دیدار و دو طرف چشم انداز توسعه همکاری های نظامی را بررسی کردند. 

حسن اف در این دیدار با اشاره به سطح بالای باکو و تل آویو گفت: این مهم نه تنها برای روابط دو جانبه بلکه در تامین امنیت منطقه نقش اساسی دارد . 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که ارمنستان تهدیدی عمده برای امنیت منطقه ای است گفت که این کشور در سطح دولت از تجزیه طلبی حمایت می کند و نیز به تنش در منطقه مورد مناقشه قره باغ دامن می زند . 

لیبرمان نیز با اشاره به مشترکات تاریخی آذربایجانی ها و یهودی ها، بر ضرورت روابط میان دو طرف و ارتقای آن تاکید کرد. 

بر اساس این گزارش ، در این دیدار درباره مسائل امنیت منطقه ای ، چشم انداز همکاری های نظامی و نظامی فنی ، سازماندهی دیدار های کاری کارشناسان حوزه های مختلف و دیگر مسائل مورد علاقه متقابل تبادل نظر شد . 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هیات همراه که امروز ( پنجشنبه ) برای دیدار یک روزه وارد جمهوری آذربایجان شدند ، قرار است در قالب سفر منطقه ای از گرجستان نیز دیدار کند .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.