ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) رزمایش نظامی را با حضور «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم در بلندی‌های جولان اشغالی برگزار کرد.

لیبرمن در جریان بازدید از این رزمایش و مرزهای شمالی فلسطین اشغالی، گفت: «ارتش اسرائیل برای هر درگیری در هر زمانی در دو جبهه مختلف شمال و جنوب آمادگی دارد».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی درباره احتمال برقراری آتش‌بس در نوار غزه توضیح داد: «روایت‌ها و شایعه‌های بسیاری درباره توافق اسرائیل با حماس می‌شنوم (ولی) باید تکرار کنم که ما در حال مذاکره با مصر، سازمان ملل و جامعه جهانی هستیم. تا جایی که می‌دانم فقط یک تفاهم وجود دارد و آن واقعیت میدانی است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تهدید تلویحی علیه مقاومت در نوار غزه گفت: «ما به صورت یک‌جانبه مطابق با واقعیت‌های میدانی عمل می‌کنیم و احتمالا (وضعیت) به همین شکل هم ادامه پیدا خواهد کرد».

لیبرمن با بیان اینکه کاهش نسبی در عملیات‌های مقاومت از نوار غزه به مناطق مرزی رخ داده است، اما «غیرممکن است که بتوانند مانع تمام حملات شوند».

طی ماه‌های اخیر، وضعیت نوار غزه به دلیل تداوم خشونت و حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان معترض در جریان تظاهرات بزرگ راهپیمایی بازگشت در مناطق مرزی و همچنین پدیده بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا تشدید و متشنج شده است. 

بامداد پنجشنبه ۱۸ مرداد گروه‌های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، در واکنش به حملات هوایی شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به این منطقه، بیش از ۲۰۰ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در نزدیکی غزه شلیک کردند. در حملات صهیونیست‌ها به غزه، سه نفر از جمله یک مادر و طفل خردسالش، به شهادت رسیده و ۱۱ نفر زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

در یک ماه اخیر چندین بار گزارش‌های مختلفی مبنی بر حصول توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت در نوار غزه و ارتش رژیم صهیونیستی منتشر شده بود که هر بار یکی از طرفین یا آن را تکذیب می‌کرد یا با تبادل آتش، نقض می‌شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.