سید پرویز فتاح عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: الآن در وضعیت حساس اقتصادی قرار گرفتیم و اگر سال گذشته بود اولویت‌های ما فرق می‌کرد، در سال گذشته بیشتر به کمک‌های پایدار و توانمند ساز متمرکز بودیم الآن در این شرایط مقداری استراتژی‌مان را تغییر داده‌ایم.

وی افزود: این تغییر به معنی این نیست که کمک‌های اساسی از جمله مسکن، احداث و اشتغال را کند کنیم ولی کمک‌های موردی و اورژانسی باید تقویت شود چون فشار تورم روی اقشار آسیب‌پذیر است. کمک‌های موردی مانند درمان و بیماری‌های صعب‌العلاج و بحث جهیزیه است که قیمت‌ها متفاوت شده و مقداری در این شرایط این موارد را تقویت کرده‌ایم.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: عنایت ما به لرستان در عمل باید متجلی شود، وظیفه کمیته امداد در این شرایط اقتصادی سخت‌تر شده چون مراجعات بیشتر است ولی به همین نسبت نیز عنایت مجلس و دولت نیز بیشتر شده و ملت نیز کمک بالاتری کرده‌اند.

فتاح تصریح کرد: مردم کشور و لرستان متوجه شده‌اند که نیازمندان دچار سختی شده‌اند و بیشتر کمک کردند، مردم لرستان ۷۷ درصد بیشتر از سال گذشته به کمیته امداد کمک کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در کشور نیز تمهیداتی برای این اوضاع اندیشیده شده و پشت نوبتی‌هایی که طبق ضوابط کمیته امداد و بهزیستی باشند تا پایان مهرماه به‌صورت مستمری‌بگیر وارد مجموعه امداد می‌شوند.

رئیس کمیته امداد گفت: به مستمری مددجویان ۱۴ درصد اضافه و مابه التفاوت نیز پرداخت شد و برای همه افراد زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی سبد کالا برای اولین مرحله پرداخت می‌شود و توافق شده در ماه‌های آینده با همین شرایط یا مقداری متفاوت و بهتر نیز تکرار شود.

وی اظهار داشت: وام اشتغال در سال گذشته دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که امسال بیش از چهار هزار میلیارد تومان از مکان‌های مختلف است و می‌توانیم بگوییم در کشور و لرستان منابع وام قرض‌الحسنه اشتغال ما تقریباً دو برابر می‌شود.

فتاح افزود: سقف وام اشتغال برای روستایی تا ۵۰ میلیون تومان اضافه‌شده و به رئیس‌جمهور نامه نوشتم که اگر موافقت کنند تا ۲۰ میلیون شهری را از تبصره ۱۶ بالاتر می‌بریم و درخواست صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: سهمیه برای وام اشتغال در کل کشور ۲۰.۸۰ است و همکاران ما موظف هستند ۲۰ درصد منابع را برای افراد تحت پوشش و ۲۰ درصد را به افراد غیر تحت پوشش بدهند ولی اگر یک شهرستان اعلام کند که نیاز جامعه مددجویی آن‌ها کم شده به همان نسبت از این ۸۰ درصد کم و به ۲۰ درصد اضافه می‌کنیم؛ با توسعه ساختمان اداری مخالف هستیم، کمیته امداد نه پول دارد و نه موافق این کار هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.