سیدپرویز فتاح در دیدار با آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، اظهارکرد: مردم لرستان به وفاداری به امام حسین(ع) شهره هستند.

 

وی ضمن تشکر از حمایت‌های نماینده ولی‌فقیه در استان از مجموعه امداد، افزود: آیت‌الله میرعمادی بارها در جلسات مختلف از حریم کمیته امداد دفاع کرده است.

فتاح با ذکر این مطلب که نگاه نماینده ولی‌فقیه در استان به مسئله زکات، انفاق مردم و رسیدگی به محرومان، حوزه امداد را تقویت می‌کند، بیان کرد: مشارکت مردم لرستان در حوزه‌ها در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل ۷۷ درصد رشد داشته که این نشان‌دهنده موقعیت‌شناسی و وفاداری مردم این استان است.

رئیس کمیته امداد کشور با ذکر این مطلب که از کمیته امداد همواره به لرستان عنایت ویژه‌ای داشته و خواهد داشت، تصریح کرد: تا پایان شهریورماه به همه افراد تحت پوشش امداد بُن‌کالا داده می‌شود.

وی رسیدگی دقیق و مدبرانه به امورات مددجویان را از ضروریات و اولویت‌های اصلی این نهاد حمایتی برشمرد و گفت: هر چند که رشد تورم جلوتر از رسیدگی‌هاست اما باید رسیدگی‌ها را بیشتر کنیم.

فتاح با اشاره به وضعیت اشتغال مددجویان لرستان، خاطرنشان کرد: تا پایان سال‌جاری ۸۰۰ واحد مسکن روستایی توسط سپاه پاسداران برای مددجویان لرستانی ساخته می‌شود این در حالی‌است که تمام منابع این طرح غیردولتی و آماده است.

رئیس کمیته امداد سفر به دو شهرستان کوهدشت و پلدختر را از برنامه‌های سفر سه روزه خود به لرستان عنوان کرد و گفت: در این سفر نیز امتیاراتی برای این دو شهرستان در نطر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که کمیته امداد در این شرایط حساس همراه مردم است، تصریح کرد: همراهی مجموعه امداد با مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

فتاح به رشد صددرصدی اعتبارات تسهیلات اشتعالزایی روستایی مددجویان اشاره و گفت: سقف وام روستایی از ۲۰ به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

وی روحیه جهادی و مدیریت انقلابی را لازمه کار در امداد دانست و افزود: در شرایط کنونی مجموعه کارکنان امداد علم جهاد و خدمت به مردم را در دست بگیرند.

ماموریت کمیته امداد در راستای اهداف قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان هم در این دیدار فقرزدایی را از اهداف اهل‌بیت و از تاکیدات قرآن‌کریم دانست و افزود: ماموریت کمیته امداد در راستای اهداف قرآن است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ‌ضمن تسلیت ماه محرم، اظهارکرد: سیدپرویز فتاح در دوران تصدی‌گری کمیته امداد تاکنون چهار سفر به لرستان داشته  که نشان‌دهنده توجه ایشان به استان است.

وی با اشاره به تلاش‌های مجموعه امداد در لرستان، خاطرنشان کرد: با نگاهی به ماموریت امداد می‌توان فهمید که ماموریت امداد در راستای اهداف قرآن و اهل‌بیت است.

آیت‌الله میرعمادی فقرزدایی و برقراری عدالت را اهداف اهل‌بیت(ع) دانست و افزود: از این جهت که کار امداد در راستای اهداف قرآن و اهل‌بیت است تقدس دارد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که با توجه به شرایط امروز و جنگ اقتصادی و فضایی که به وجود آمده مسئولیت امداد سنگین‌تر شده است، اضافه کرد: در شرایط کنونی تنها قشری که به آن‌ها فشار وارد می‌شود مددجویان است.

امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی جدید در مجموعه امداد در شرایط کنونی، ادامه داد: دشمن به دنبال این است که قشر محروم را به‌واسطه ایجاد نارضایتی از شرایط اقتصادی از نظام جدا کند.

وی با تاکید بر افزایش حضور امداد در اشتغال و خودکفایی استان، تصریح کرد: در لرستان صنعت مهمی وجود ندارد و از سوی دیگر مراکز اشتغال‌زایی پردرآمد نداریم که نتیجه آن بیکاری و مشکلات در این استان فراوان است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که کمیته امداد با ایجاد اشتغال کوچک می‌تواند به توسعه استان کمک کند، اظهارکرد: تاثیرگذاری اشتغال کوچک در استان بیشتر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با ذکر این مطلب که زکات استان رشد خوبی داشته است، استقبال مردم از زکات را به دلیل تشکیل کمیته‌های تخصصی زکات دانست و افزود: اگر خوب و با برنامه عمل کنیم مردم استقبال می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.