به گزارش خبرگزاری رویترز، «اشتفان زایبرت» در کنفرانس خبری گفت که اقدام نظامی مورد اشاره در صورت «استفاده از تسلیحات شیمیایی» در استان ادلب سوریه انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هر تصمیم دولت باید به تصویب پارلمان آلمان هم برسد، گفت که این کشور در زمان لازم در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

آلمان درباره پیوستن به ائتلاف ضدسوری توضیح داد

پیش از این روزنامه «بیلد» به نقل از منابع خبری خود، از بررسی طرح پیوستن به ائتلاف نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در وزارت دفاع آلمان خبر داده بود.

این روزنامه نوشته بود که دولت آلمان در نظر دارد در صورت نیاز به اتخاذ تصمیم فوری، از طی فرآیندهای قانونی و کسب مجوز کنگره صرف نظر کند.

با این وجود، «آندریا نالس» رهبر حزب سوسیال دمکرات آلمان که عضو دولت ائتلافی است، روز دوشنبه از مخالفت خود با هرگونه مشارکت در اقدام نظامی علیه سوریه خبر داد.

نالس در بیانیه‌ای در این رابطه تصریح کرد: حزب سوسیال دمکرات با مشارکت برلین در جنگ سوریه، چه در پارلمان و چه در دولت مخالفت خواهد کرد.

رویترز به نقل از منابع خبری خود می‌نویسد که در مذاکرات دولت آلمان با مقام‌های آمریکایی، گزینه استفاده از جنگنده‌های این کشور در عملیات‌های شناسایی یا تهاجمی در سوریه مورد بحث قرار گرفته است.

خط خبری این روزهای دولت‌ها و رسانه‌های غربی، به دنبال یافتن دستاویزی برای تهاجم به سوریه است. امریکا و همپیمانانش تهدید می کنند در صورت استفاده دمشق از سلاح شیمایی، به سوریه حمله خوهند کرد.

آمریکا، انگلیس و فرانسه فروردین ماه امسال با ادعای حمله شیمیایی دولت بشار اسد به شهر دومای سوریه، اهدافی را در این کشور هدف حمله موشکی قرار دادند.

این در شرایطی است که دولت سوریه در پی توافقی، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.